Samenwerking LCI Intermate US en Minolta Business Solutions

Datum nieuwsfeit: 15-09-2000
PERSBERICHT

LCI Intermate U.S. Inc. en Minolta Business Solutions vormen samenwerkingsverband.

De IBM AS/400- en UNIX-markt worden van professionele digitale printer-technologie voorzien.

Portsmouth (NH), USA/'s-Hertogenbosch, Nederland - vrijdag 15 september 2000 LCI Intermate U.S. Inc. is een samenwerkingsverband aangegaan met Minolta Business Solutions (MBS), een 100% dochteronderneming van Minolta Corporation. De samenwerking combineert de beproefde connectiviteitsoplossingen van LCI Intermate met de digitale en analoge kantoormachine-technologieën van Minolta Business Solutions, met het doel om de UNIX- en de IBM AS/400-markt van professionele digitale printertechnologie te voorzien. LCI Intermate is wereldwijd marktleider op het gebied van innovatieve oplossingen voor de aansluiting van printers op de mainframe- en middelgrote systemen van IBM. Omdat LCI al meer dan 20 jaar ervaring heeft met het leveren van geavanceerde oplossingen op het gebied van "printerconnectiviteit", heeft zij een sleutelpositie verworven voor zowel de AS/400- als de UNIX-markt. Minolta Business Solutions heeft 25 jaar ervaring met het leveren van kantooroplossingen en dat vormt haar inbreng in de AS/400- en de UNIX-markt. Tezamen met de kennis en technologie van LCI Intermate met betrekking tot de AS/400- en UNIX-markt stelt dit Minolta in staat om haar huidige in bedrijf zijnde systemen extra veelzijdig te maken, en ook om haar huidige technologie op deze snel groeiende markt te stimuleren.
"De samenwerking zal de IBM AS/400- en de UNIX-markt van nieuwe en aantrekkelijke producten en oplossingen voorzien, die voorheen niet voorhanden waren. Door gebruik te maken van de respectievelijke sterke punten van zowel LCI Intermate als Minolta Business Solutions, zal MBS beter in staat zijn om te profiteren van de zakelijke mogelijkheden binnen deze markt. MBS zal nu kunnen beantwoorden aan de behoeften van de markt door haar huidige technologie te combineren met de producten en technische diensten die LCI Intermate aanbiedt. Met een jaarlijkse verkoop van ruim 60.000 nieuwe AS/400-systemen en een aantal in bedrijf zijnde algemene printers dat in de honderdduizenden loopt in de gecombineerde IBM AS/400- en UNIX host-omgevingen, is dit een zeer belangrijk potentieel. De samenwerking zal het voor beide bedrijven mogelijk maken om nieuwe wegen en openingen te creëren", zei Kenneth Christensen, Vice-President bij Intermate U.S. Inc. "Jarenlang heeft MBS met succes print/kopieer-oplossingen verkocht in de bedrijfssfeer", zei Joe Villanella, hoofd van Minolta Business Solutions. "Maar door ook in deze nieuwe omgevingen connectiviteit mogelijk te maken, opent dit samenwerkingsverband een grote markt voor MBS. Door het installeren van onze gecombineerde print-oplossingen kan dezelfde flexibele en rendabele digitale printer/copier van Minolta, die gebruikt wordt voor het algemene printen op kantoren, nu ook benut worden om probleemloos te printen in een AS/400- en UNIX-omgeving." Allereerst zullen de volgende printers/copiers van Minolta ondersteund worden:
· DiALTA Di620 digitale zwart-wit printer/copier, een 62 ppm apparaat met optionele geavanceerde afwerkingmogelijkheden

· DiALTA Di520 digitale zwart-wit printer/copier, een 52 ppm apparaat met optionele geavanceerde afwerkingmogelijkheden
Minolta Print Solutions
Minolta' s serie van printoplossingen maakt een aantal keuzes en opties mogelijk om aan specifieke toepassingseisen te kunnen voldoen. De Di620 en Di520 zijn allebei zeer geschikt voor grootschalige toepassingen, met geavanceerde mogelijkheden voor de afwerking van documenten, zoals offset-stapelen, automatisch op elke gewenste manier nieten, en perforaties van twee of drie gaatjes. Verder zijn er ook drie mogelijkheden om te vouwen en in te binden, zodat er ook brochures gemaakt kunnen worden.
LCI Intermate U.S. Inc.
LCI Intermate U.S. Inc. is onderdeel van LCI Intermate A/S, dat een dochteronderneming is van LCI Technology Group N.V. (www.lcigroup.com) gevestigd in Nederland. De groep heeft een omzet van meer dan 250 miljoen Euro en bestaat uit een groot aantal bedrijven in 30 landen in Europa en de Verenigde Staten. Deze bedrijven zijn in drie activiteitengroepen onderverdeeld: Software & Consultancy, Services, Integration & New Technology. LCI Intermate U.S. Inc. levert, naast professionele diensten en adviezen, ook de producten van LCI Intermate en Praim aan de Noord-Amerikaanse markt. De Intermate-producten worden in Denemarken ontwikkeld en gefabriceerd door LCI Intermate A/S, één van de grootste fabrikanten van AFP/IPDS interfaces ter wereld, met bijna 20 jaar ervaring in het ontwikkelen van connectiviteitsproducten. Door het verwerven van Praim Inc. in augustus 1999, werd LCI Intermate U.S. Inc. de exclusieve distributeur van Praim's print-producten in Noord Amerika. LCI Intermate stelt zich tot doel om bedrijven te helpen met hun technologische vraagstukken door ze te voorzien van de benodigde professionele diensten en producten en de support te geven waar ze recht op hebben. Het kantoor van LCI Intermate Inc. bevindt zich in Portsmouth (NH), USA. Website: www.intermate.com. Minolta Business Solutions
Minolta Business Solutions is in 1975 opgericht als dochteronderneming binnen de detailhandel, en is geheel in handen van Minolta Corporation. Met 40 filiaal-vestigingen in de hele Verenigde Staten en een verkoop in 1998 van meer dan 400 miljoen dollar, is MBS gericht op het leveren van automatiseringsoplossingen voor kantoren, ontworpen op basis van de authentieke ervaringen van klanten en van beproefde technologieën. Voor meer informatie, zie www.minoltambs.com.

Neem voor verdere informatie contact op met:
LCI Intermate U.S. Inc., Mr. Frank Carzoli, VP Sales & Marketing, Tel. +1 (603) 431 0606; fax +1 (603) 436-6432.
Email: frank@intermate-us.com
Minolta Business Solutions, Mr. Bob Renzo, Director National Marketing, Tel. +1 201 512 5800
E-mail: (brenzo@minoltambs.com)