Politiebericht Groningen: inval in drugspand

vrijdag 15 september 2000

Dagelijkse berichten

Groningen: pluimvee gedood
Op een terrein aan de Narvikweg bleken gisterochtend een aantal dieren te zijn gedood. De dieren lopen achter een bedrijf en zijn door nog onbekende oorzaak om het leven gekomen. Mogelijk dat de tien kalkoenen, vier kippen en de haan door zwerfhonden om het leven werden gebracht.

Groningen: twee autos door botsing total loss
Op de Bakboordswal botste donderdagochtend een 24-jarige bestelautochauffeur uit Stegerda tegen de auto van een 35-jarige man uit Oldekerk. De bestelauto verleende geen voorrang aan de auto van de man uit Oldekerk. De bestelauto kwam vervolgens op zijn kant tot stilstand. De bestuurder uit Oldekerk moest zich aan een aantal snijwonden laten behandelen door ambulancepersoneel. Beide autos werden total loss afgevoerd. De rijbaan is door de milieudienst schoon gespoten.

Groningen: ingesloten na winkeldiefstal
Een 26-jarige man zonder vaste woonplaats is gistermorgen ingesloten in een politiecel. De man bleek goederen te hebben weggenomen uit een supermarkt aan de Rijksweg. Door het personeel werd hij daarbij betrapt en overgedragen aan de politie. De man is ingesloten voor het verdere onderzoek.

Groningen: bromfiets controle
De politie heeft in het oostelijk deel van de stad donderdagmiddag een bromfietscontrole gehouden. Er werden 24 bromfietsen naar het bureau gebracht voor onderzoek. Slechts drie bromfietsen konden de controle doorstaan. De overige bromfietsen bleken verschillende gebreken te vertonen. Bij drie bromfietsen bleek met het framenummer te zijn geknoeid.

Groningen: diefstal spijkerbroeken
Een 37-jarige stadjer is gisteravond door twee stadswachten op de Kromme Elleboog aangehouden. De man bleek kort tevoren bij een winkel aan de Vismarkt drie spijkerbroeken te hebben weggenomen. Na een korte achtervolging door de stadswachten kon de man worden gepakt. Hij is ingesloten voor meerdere diefstallen.

Groningen: inval in dealpand
Bij een inval in een pandje aan de Westinghousestraat heeft de politie een 35-jarige dealer uit Groningen en drie gebruikers aangehouden. De politie betrad de woning na klachten over dealactiviteiten. In de woning troffen agenten de vier mannen aan en een hoeveelheid cocaïne en heroïne. De gebruikers zijn na verhoor heengezonden. De dealer werd ingesloten.

Groningen: belediging en vernieling
Agenten moesten donderdagmiddag assistentie verlenen aan een medewerker van de parkeerpolitie. De parkeercontroleur bekeurde een 23-jarige stadjer op de Van Sijsenstraat . Hierbij scheurde de man echter het bonnenboekje uit de handen van de medewerker en vernielde dit boekje. Bovendien greep de verdachte de parkeermedewerker bij zijn polsen. Nadat de medewerker assistentie had gekregen werd de verdachte overgebracht naar het politiebureau en daar gehoord. Na verhoor is hij heengezonden met twee bekeuringen.

Groningen: bedreiging van beveiligingsmedewerker Een 37-jarige man uit Assen, die betrapt werd bij de diefstal van een fijnslijper uit een warenhuis aan het Damsterdiep, moest zijn diefstal bekopen met een nachtje cel. De verdachte werd op heterdaad betrapt door een beveiligingsmedewerker, maar zag kans te ontkomen nadat hij de medewerker met een mes had bedreigd. Na een zoektocht in de omgeving van de winkel troffen agenten de verdachte aan in een tuin achter de woningen van het Damsterdiep. Ook de fijnslijper kon in de omgeving worden teruggevonden. De verdachte is ingesloten.

Groningen: schouderletsel na botsing met auto
Een 18-jarige vrouw uit Noordwolde moest gisteravond met schouderletsel naar een ziekenhuis. De vrouw werd op de Korreweg aangereden door een 30-jarige automobilist uit Zuidbroek die haar bij het afslaan geen voorrang verleende.

Groningen: vernieling en mishandeling
Agenten hebben afgelopen nacht in het academisch ziekenhuis drie mannen aangehouden die in de Poelestraat vernielingen hadden gepleegd en een medewerker van een café hadden belaagd. De verdachte gooiden bij een café een ruit in. Toen de medewerker hen hierop aansprak werd hij met een terrasstoel bekogeld en kreeg hij een klap met een ketting. Doordat een van de verdachten zelf letsel had opgelopen meldden zij zich bij de spoedpoli van het AZG. Daar kon de politie hen aanhouden. Een 29-jarige man uit Delfzijl bleek niets met het gebeuren te maken te hebben gehad. Hij werd dan ook snel weer heengezonden. De beide andere verdachten, een 18-jarige Groninger en een 27-jarige man zonder vaste woonplaats, zijn ingesloten.

Groningen: auto uitgebrand
Op de Kempkensberg brandde afgelopen nacht de auto van een 42-jarige man uit Meppel uit. De brandweer moest er aan te pas komen om de brand te blussen. Van de auto was niet veel over. Hoe de brand is ontstaan is niet bekend.

Winsum: lastige winkeldief
Door een personeelslid van een winkel aan de Hoofdstraat in Winsum werd donderdagmiddag gezien dat een 51-jarige man goederen wegnam. Op aanspreken door het personeel reageerde de man agressief. De gewaarschuwde politie hield de man aan voor diefstal. Hij was in het bezit van twee schroevendraaiers, een koevoet en batterijen die uit de winkel afkomstig waren.

Marum: auto in de sloot bij A7
Een vrachtwagenchauffeur ontdekte donderdagnacht dat er in een sloot naast de A7 bij Marum een auto lag. De 55-jarige bestuurder uit Suameer was ongedeerd uit de auto gekomen. DE man vertelde dat hij in slaap was gevallen en van de weg was geraakt. Hij blies op het bureau een promillage van 1.45. Hij kon zijn rijbewijs op het bureau achterlaten en kreeg een dagvaarding mee.

Grootegast: inbraak in motorzaak
De eigenaar van een motorzaak aan de Industrieweg in Grootegast werd gewaarschuwd door het alarm dat er iets niet pluis was donderdagnacht in zin zaak. Er bleek een ruit kapot te zijn en er was een mini crossmotor ontvreemd. Ook worden er veertien motorcross helmen en twee motorhelmen weggenomen. De politie stelt een nader onderzoek in.

Steendam: automobilist uit de bocht
Op de Rijksweg N33 bij Steendam is donderdagavond een 27-jarige automobilist uit Siddeburen uit de bocht gevlogen. De man moest naar aanleiding van het ongeval blazen en scoorde een promillage van 2.3 (bijna vier keer meer dan de toegestane hoeveelheid). Het rijbewijs is ingenomen en een dagvaarding uitgeschreven.

Uithuizen: XTC en amfetamine aangetroffen in woning Bij een bezoek aan een woning aan de Departementsstraat in Uithuizen werden door de politie tien XTC pillen en zon twintig gram amfetamine aangetroffen. De 19-jarige bewoonster en een 17-jarige jongeman uit Uithuizen zijn aangehouden voor overtreding van de Opiumwet. Zij zijn beide voor nader verhoor in verzekering gesteld.

Oosternieland: onder invloed tegen boom aan
Op de Den Hoornsterweg in Oosternieland is donderdagavond een 29-jarige automobilist tegen een boom gereden. De man bleek gedronken te hebben en blies een promillage van 0.65. De auto en aanhanger zijn door een bergingsbedrijf afgesleept. Voor behandeling is de man naar een dokter geweest. Hij kreeg een dagvaarding mee naar huis.

Winschoten: branden in Winschoten
Rond het middernachtelijke uur is in Winschoten op meerdere plaatsen brand uitgebroken. De grootste brand was in een kamerverhuurbedrijf aan de Burgemeester Venemastraat. Door de brandweer werd 42-jarige bewoonster van de tweede verdieping gehaald. De andere bewoners hadden zichzelf in veiligheid kunnen stellen. Op het Isrealplein was bij een loempiakar een kartonnen doos in de brand gestoken. In de Wezellaan bluste een bewoner een brandje achter zijn voordeur. De vitrage en gordijnen bij de deur waren in brand gevlogen. In de Zeeheldenstraat stond tenslotte een afvalcontainer in de brand gestoken. De container stond tegen een leegstaande woning die verder geen schade opliep. De technische recherche stelt onderzoeken in naar de oorzaken van de brand.

Inlichtingen afdeling Communicatie tel. 050-5995010