Network Appliance introduceert filer 800 serie

Datum nieuwsfeit: 15-09-2000

Network Appliance
Network Appliance introduceert krachtige filer 800 serie 15 - 9 - 2000
Schaalbaar en betrouwbaar centraal gegevens opslaan voor high performance toepassingen bij grote ondernemingen Network Appliance, marktleider in netwerk gekoppelde gegevenstoegang en content management, introduceert vandaag de krachtige filer 800 serie. Met de F840c en F840 is het mogelijk op grote schaal toegang tot data en content gegevens te leveren. Beide filers zijn uitgerust met een vernieuwd operating systeem dat het gemakkelijk maakt zeer grote hoeveelheden terabytes volgens een logische structuur op te slaan oftewel 'schalen'. De 800-filers van Network Appliance zijn de eersten die hiertoe in staat zijn. Wereldwijde opslagnetwerken zijn daarmee aanzienlijk beter schaalbaar, leveren betrouwbare resultaten en veel betere prestaties.

Network Appliance ontwikkelde een nieuw platform om aan de vraag van klanten naar nog grotere en krachtiger geheugenoplossingen tegemoet te komen. De filer F840c en F840 bieden klanten een aanzienlijk meer capaciteit dan de bestaande NetApp systemen. Bovendien is de toegankelijkheid bij de nieuwste NetApp filers enorm toegenomen. Het platform is vooral aantrekkelijk voor grote internationale ondernemingen zoals content delivery networks (CDNs); internet service providers (ISPs); application service providers (ASPs) en storage service providers (SSPs).

Network Appliance geeft met de filer 800 serie de huidige wereld van netwerken een hele nieuwe wending. Bedrijven die veel opslagcapaciteit nodig hebben, kunnen met de nieuwe filers hun gegevenopslag gemakkelijker meten, verdelen en vereenvoudigen. Bijkomend voordeel is dat klanten gelijktijdig de prestaties van onder andere hun database kunnen verdubbelen.

Ondernemingen kunnen met de nieuwe Network Appliance filers wereldwijde netwerken inschakelen en vele terabytes aan geheugenvermogen gebruiken, verduidelijkt
Richard Clifton, Senior Director of Commercial Solutions bij Network Appliance. Onze filers fungeren als intelligente bouwstenen die op een bijzondere manier samenwerken waardoor gegevensopslag gegarandeerd schaalbaar en betrouwbaar is. Dit geeft Network Appliance en haar klanten een enorme voorsprong op haar concurrenten.

Bert van der Zande, woordvoerder Network Appliance Nederland, vervolgt: Net zo belangrijk hierbij is het feit dat ons nieuwe platform eenvoudig en volledig integreert met bestaande standaardprotocollen als NDMP (www.ndmp.org) en nieuwe protocollen zoals het recent geïntroduceerde Direct Access File Systeem (DAFS, www.dafs.org). Network Appliance introduceert de filer 800 serie als deel van de end-to-end data management en content delivery strategie, die wordt aangekondigd in een persbericht op 15 september 2000.
Over Network Appliance
Network Appliance, marktleider in aan het netwerk gekoppelde gegevenstoegang en content management, levert al sinds 1992 oplossingen voor gegevenstoegang. Grote bedrijven en ISP's, waaronder Lycos, Planet Media Group, World Online, Yahoo!, Citicorp Securities, Siemens, Philips, Océ, Lockheed, Cisco, Motorola en Texas Instruments maken gebruik van Network Appliances systemen. Network Appliances Internet cache-systemen (NetCache® apparaten) en file-servers (filers) bieden op een snelle, simpele en rendabele manier toegang tot gegevens die zijn opgeslagen in een netwerk en maken simultaan gebruik van bestanden mogelijk voor UNIX®, Windows® en het World Wide Web. Meer informatie is beschikbaar op: www.netapp.com.
Voor meer informatie en beeldmateriaal:

Bert van der Zande
Network Appliance