Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: verkeersoverlast blokkades

Datum nieuwsfeit: 15-09-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 15-09-2000 1e persbericht 15 september 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Nog drie aanhoudingen bij actie
Bij de actie van het Drugs Overlast Team op donderdag zijn in de late avond nog drie verdachten aangehouden. Eerder op de dag waren al vijf verdachten, vier uit Eindhoven en een uit Valkenswaard aangehouden. Op vier plaatsen werd huiszoeking gedaan. (zie 3e persbericht 14 september 2000) Tijdens de actie op donderdag was geconstateerd dat een van de verdachten op een adres aan de Bethlehemlaan cocaïne had gehaald. De woning aan de Bethlehemlaan werd in de gaten gehouden en de bewoner, een 31-jarige Eindhovenaar, ging op een gegeven moment met enkele plastic tassen in een bestelauto weg. Hij werd om 21.50 uur op het Winkelcentrum Woensel aangehouden. In de plastic tassen bleek 38 kilogram MDMA te zitten. MDMA is xtc in poedervorm. In zijn woning is even daarna een 28-jarige vrouw, zijn huisgenoot, aangehouden. Op de slaapkamer werd een doorgeladen vuurwapen gevonden. De bestelauto waarmee de 31-jarige verdachte reed was van een 26-jarige Eindhovenaar. Deze is om 0.55 uur in zijn woning aan de Reiskameraad aangehouden. Alle verdachten zijn voor onderzoek ingesloten. In het persbericht van donderdag werd vermeld dat een van de verdachten, de 23-jarige man uit Valkenswaard, werd aangehouden op zijn werk in Best. Met nadruk wordt vermeld dat het bedrijf niets met de drugshandel te maken had.

Eindhoven: Blokkades geven verkeersoverlast
Enkele blokkades hebben ook vrijdagmorgen veel verkeersoverlast gegeven. De eerste blokkade begon om 6.30 uur bij Leenderheide. Er ontstond een file van 11 kilometer van verkeer uit de richting Maastricht. Om 8.20 werd de blokkade opgeheven. Tussen 8.50 en 9.25 werd de A67 ter hoogte van Asten geblokkeerd. Verkeer uit de richting Venlo kon er niet door. Om 9.45 uur was er een blokkade op de A67 onder Lierop. Hier was de blokkade in beide richtingen. Rond 10.30 uur gingen de vrachtautos langzaam rijden. Zij reden rondjes via de afslagen.

Helmond: Verdachte bekent veel zaken
Donderdagmorgen om 8.55 uur is op de Burgemeester van Houtlaan een 31-jarige Helmonder aangehouden. Hij werd gezocht voor een beroving op 25 augustus op de Brouwhorst. Daar griste hij een portemonnee uit de hand van een 44-jarige Helmondse vrouw. Er zaten pasjes en geld, fl. 100,= in. Bij zijn aanhouding viel een autoradio onder zijn jas uit. Die bleek even daarvoor gestolen te zijn uit een geparkeerde auto aan de Witte de Withstraat. Op het bureau bekende hij zestig zaken, voornamelijk autoinbraken, die hij in Helmond gepleegd zou hebben. In twee gevallen werd hij door de eigenaar van de auto betrapt. Dat was op de Karperstraat en De Waard. Hij kon toen ontkomen door de eigenaar te bedreigen.

Geldrop: Inbraak
Vrijdag tussen 4.30 en 4.40 uur is ingebroken in een horecagelegenheid aan de Sluisstraat. De toegangsdeur is opengebroken en uit de gokkast, die ook werd opengebroken, werd geld gepakt. Er is ongeveer fl. 100,= weg.

Geldrop: Gestolen auto
Vanaf de Reinoutlaan is in de afgelopen week een grijze Opel Corsa met het kenteken ZL-XG-03 gestolen. De diefstal werd vrijdagmorgen ontdekt.

Mierlo: Inbraak in horecagelegenheid Bij een horecagelegenheid aan de Geldropseweg is vrijdag tussen 4.10 en 4.15 uur ingebroken. De toegangsdeur is opengebroken. Er verdween een geldkistje met fl. 500,=.

Veldhoven: Onder invloed
Op de Provincialeweg is vrijdag om 1.30 uur een 50-jarige automobilist uit Veldhoven bekeurd omdat hij gedronken had. Hij blies ruim 0,9 promille.