Nieuwe oplossing infrastructuur B2B-handelsnetwerken

Datum nieuwsfeit: 15-09-2000

webMethods introduceert webMethods for Trading Networks

Nieuwe oplossing biedt geavanceerde infrastructuur voor bouwen, beheren en analyseren van B2B-handelsnetwerken

Hilversum, 15 september 2000 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi), introduceert webMethods for Trading Networks, een softwarepakket dat wereldwijde top-2000-bedrijven en B2B-marktplaatsen een kant-en-klare infrastructuur biedt voor het bouwen, beheren en analyseren van B2B-handelsnetwerken. Met webMethods for Trading Networks kunnen organisaties op eenvoudige wijze de profielen voor de interacties met partners vaststellen, de uitwisseling van documenten definiëren en regels voor zakelijke processen tussen bedrijven opstellen. Bovendien biedt het product zowel op operationeel als op bedrijfsniveau overzichten van de informatiestromen door het netwerk, waardoor bedrijven beter inzicht krijgen in de businessimpact en de ROI van hun B2Bi-initiatieven.

Door de explosieve groei van B2B is een vraag ontstaan naar B2B e-commerce-oplossingen die directe integratie met handelspartners mogelijk maken, connectiviteit bieden naar belangrijke marktplaatsen en de ontwikkeling van uitgebreide handelsnetwerken ondersteunen. Meer dan ooit hebben bedrijven een schaalbare methode nodig om de B2B-infrastructuur te bouwen die nodig is om hun partners en de interacties tussen deze partners te beheren en om de effectiviteit daarvan te meten.

webMethods for Trading Networks biedt een oplossing voor dit complexe zakelijke probleem door een configureerbare infrastructuur voor handelsnetwerken te bundelen met grafische controle-, beheer- en analyse-instrumenten. Met duidelijke mogelijkheden voor het opstellen van profielen en robuuste beheergereedschappen om de optimale werking van het netwerk te handhaven, maakt webMethods for Trading Networks naadloze integratie mogelijk van handelspartners, ongeacht hun niveau van technologische verfijning. Bovendien maakt webMethods for Trading Networks de handelsnetwerkprocessen in een organisatie zichtbaar en voegt het intelligentie toe aan B2B-initiatieven door verfijnde data-analyse.

"Deze innovatieve zakelijke oplossing is een direct resultaat van het feit dat webMethods heeft geluisterd naar de behoeften van haar meer dan 200 b2b-klanten," zegt Kristin Weller, vice president B2B-productontwikkeling bij webMethods. "We hebben onze 'best practices' op het gebied van B2B gecombineerd met innovatieve architecturen, waardoor een oplossing is B2B-handelsnetwerken vermindert."

webMethods for Trading Networks is getest door verschillende klanten, waaronder Eastman Chemical Company, Retek en Ventro.

"webMethods for Trading Networks voldoet aan al onze behoeften op het gebied van B2Bi-infrastructuren. Het stelt ons in staat om ons te concentreren op de zakelijke aspecten van onze B2B-initiatieven," zegt Bill Graham, programmaleider van Eastman Chemical Company's 'Integrated Direct' initiatieven.

"De geïntegreerde aanpak van webMethods for Trading Networks is uniek en is een duidelijk voorbeeld van webMethods' uitgebreide ervaring met B2B De combinatie van een gestandaardiseerde maar toch flexibele oplossing voldoet precies aan de behoeften van geavanceerde handelsnetwerken zoals retail.com," zegt Morgan Day, vice president ontwikkeling, e-Business, van retail.com.

Kenmerken van webMethods for Trading Networks

webMethods for Trading Networks biedt een complete oplossing voor het bouwen, beheren en analyseren van B2B handelsnetwerken. Belangrijke eigenschappen van het product zijn onder meer:

De 'Trading Engine' is de motor achter de transactionele spil van het netwerk en omvat het herkennen van documenten, validatie, tracking, beheer en verificatie van digitale handtekeningen. Bovendien integreert de Trading Engine de voorkeuren van partners en de beperkingen van de regels die opgesteld zijn voor het verwerken van informatie. Dankzij 'business processing' kunnen bedrijven conversatieonafhankelijke netwerkgebaseerde workflows voor zakelijke documenten creëren. Attributen van partners, documenten en processen kunnen automatisch en in real-time worden geïnspecteerd en gebruikt om dynamisch informatie door het netwerk te routeren.

Transactiebeheer via Internet biedt een grafische gebruikersinterface om het profiel en de zakelijke documenten van partners te beheren en over het netwerk te traceren. Het breidt ook het bereik van het handelsnetwerk uit naar alle partners, ongeacht hun technische verfijning. Partners kunnen op verschillende manieren integreren met het handelsnetwerk, onder andere via e-mail, met een webbrowser, of met een volledig geïntegreerde back-end oplossing. Handelspartners kunnen eenvoudig een groot aantal transactiebeheerstaken uitvoeren, zoals het aanmelden bij het handelsnetwerk, het aanpassen van hun profiel en het bekijken en creëren van transacties.

Handelsnetwerkbeheer stelt de spil in het handelsnetwerk in staat om op effectieve wijze een netwerk van duizenden handelspartners te beheren, door middel van een grafische interface die in real-time intuïtieve informatie biedt over transacties en de 'gezondheid' van handelspartners. De management views bieden in één oogopslag informatie en verzekeren maximale performanceniveaus. Zakelijke analyserapporten geven de laatste trends in het netwerk weer. Naast ingebouwde rapportagemogelijkheden, is het dankzij de open architectuur mogelijk om tools van derden te gebruiken om de data die door het handelsnetwerk stroomt te begrijpen en te interpreteren.

Prijzen en beschikbaarheid

webMethods for Trading Networks is per CPU geprijsd en is verkrijgbaar vanaf 350.000 USD. Eind september is het product beschikbaar. Meer informatie over webMethods for Trading Networks is beschikbaar op www.webmethods.com, of stuur een e-mail naar (info@webmethods.com).

webMethods biedt een complete B2Bi-oplossing die bedrijven in staat stelt om op effectieve wijze hun e-commerce strategieën te realiseren. De webMethods-productreeks ondersteunt een brede reeks open standaarden en protocollen, zoals: XML, RosettaNet, ebXML, FpML, cXML, xCBL, OBI, OAG, ACORD, BizTalk framework en EDI. Door de ondersteuning van deze standaarden bieden webMethods-producten naadloze integratie, zowel binnen ondernemingen als via Internet naar handelsnetwerken en B2B-marktplaatsen.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). Als het enige bedrijf dat zowel via Internet als in de gehele 'extended enterprise' naadloze B2Bi kan leveren, biedt webMethods aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-marktplaatsen een complete, end-to-end oplossing voor het integreren van klanten, leveranciers en partners tot een real-time handelsnetwerk en het verbeteren van de interne operationele efficiëntie. De productreeks van webMethods stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen, inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen en de interne zakelijke processen te stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. De belangrijkste verticale markten voor webMethods zijn chemie, financiële dienstverlening, hightech fabricage en telecommunicatie. Het bedrijf bedient wereldwijd meer dan 425 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical Company, Fidelity Investments, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ChemConnect,
e-STEEL en Ventro. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing director EMEA,
telefoon: +31 (0)35 646 2627, e-mail: (jlatta@webmethods.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)