Genie.nl brengt Big Brother-nieuws via mobiele telefoon

Datum nieuwsfeit: 18-09-2000

Genie brengt gratis Big Brother-nieuws via mobiele telefoon

Vanaf volgende week kan iedereen met een Wap-telefoon de actuele gebeurtenissen volgen tijdens de tweede Big Brother-serie via de WAP-site van Genie (wap.genie.nl). Vanaf half oktober, als het echt spannend wordt in het Big Brother-huis, kan iedereen met een mobiele telefoon gratis en dagelijks via Genie SMS-berichten over gebeurtenissen in het huis ontvangen, met een gemiddelde frequentie van twee per dag. Inschrijven voor deze dienst kan vanaf 18 september in de Big Brother Zone op de Genie website ( www.genie.nl ). Daar is ook alle informatie te vinden over de Big Brother WAP-dienst.

In de Hot News-rubriek op de Genie WAP-site wordt 10 tot 15 keer per dag bericht gedaan van de laatste ontwikkelingen. De rubriek 'Specials' biedt twee tot drie keer per week speciale berichten, zoals interviews met familie van de bewoners. De rubriek 'Bewoners' geeft achtergrondinformatie over de bewoners en heeft een zoekfunctie. De rubriek 'Aankondigingen' geeft informatie over gebeurtenissen in en rond de programmering, zoals over stemrondes of over wanneer een chatsessie is met bijvoorbeeld oud Big Brother bewoner Ruud. Later worden meer rubrieken toegevoegd, zoals een 'Prikbord', Chat en eigen Genie-stemrondes en -opiniepeilingen. "Met Big Brother is Genie de eerste aanbieder van mobiel internet met een dienst voor een zeer brede consumentengroep. Wij verwachten dat Genie met Big Brother via WAP en SMS zal bijdragen aan de definitieve doorbraak van mobiel internet in Nederland. Vorig jaar werd de website van Big Brother massaal bezocht, wat een enorme stimulans was voor het internetgebruik vanaf de PC," aldus Han Bartholomeus CEO van Genie Nederland. "Big Brother past in onze strategie om met A-merk informatieleveranciers samen te werken."

Genie is vorige maand door BT in Nederland geïntroduceerd en biedt als open portal vaste en mobiele internetdiensten aan iedereen die in het bezit is van een mobiele telefoon. Genie biedt nu al een zeer grot aantal vaste en mobiele internetdiensten, waarbij wordt samengewerkt met partners als ANP, BelBios, Bruna en Sportsdreams. Genie verwacht de komende tijd het aantal diensten via beide kanalen flink uit te breiden.

Genie is reeds marktleider in mobiel internet in het Verenigd Koninkrijk met meer dan een miljoen geregistreerde gebruikers. BT investeert dit jaar 160 miljoen Pond om Genie te introduceren in een groot aantal Europese landen en in Azië, daarmee Genie positionerend als wereldwijd leidend merk voor mobiel internet.

Noot voor redacties