Samsung's Day at the Olympics groot succes

Datum nieuwsfeit: 18-09-2000
Samsung

Dealers, verkopers en hun familie en vrienden genieten op groots Olympisch evenement

Samsung's Day at the Olympics groot succes

Rijswijk, 18 september 2000 - Ongeveer 3.500 duizend bezoekers van Samsung's Day at the Olympics vermaakten zich zondag 17 september opperbest met vele attracties en optredens van Sarah en Trijntje Oosterhuis. Op het evenement waren vele Samsung dealers, verkopers en hun familie en vrienden afgekomen. Speciaal voor deze gelegenheid was het Olympisch Stadion ingedeeld in vier themagebieden: Noord-Amerika, Australië, Azië en Europa. In elk werelddeel konden de daarbij behorende activiteiten worden gedaan: zoals line dancing, rodeostier rijden, bungy-run, abseilen en karaoke. De vele jeugdige bezoekers lieten een henna tattoo zetten, stapten op de gemotoriseerde steps en leefden zich met de kwast uit op de speciaal voor hen ontworpen verfmuur. Uiteraard sloot ook het hapje en het drankje op elk themagebied aan: Sushi in Azië, lasagne in Europa en burito's in Noord-Amerika.

Samsung's Day at the Olympics had tot doel de meer dan gezonde groei van Samsung op de Nederlandse markt samen met de zakelijke partners in ontspannen sfeer te vieren. Een tweede aanleiding voor het feestelijk samenzijn was de recente contractovereenkomst van Samsung en Hagemeyer, waardoor de distributie-activiteiten van Samsung consumentenelectronica en huishoudelijke apparaten van handelsmaatschappijen Amfo en Borsumij overgaan naar Samsung. Alle productcategorieën van Samsung bevinden zich nu in één hand.

Na een spectaculaire openingsceremonie van Samsung's Day at the Olympics door Corpus van Cirque du Soleil, waarbij ook het Olympish vuur symbolisch werd ontstoken, werd het gehele veld van het Olympisch Stadion voor de bezoekers opengesteld. Van de meer dan twintig attracties bleken vooral windsurfen, acrobungee en abseilen populair, net als de gemotoriseerde steps voor de jongere bezoekers. Dit alles werd met een digitale camera vastgelegd. Op www.samsung.nl kunnen de Olympix worden bekeken. Daarnaast mochten de genodigden alvast een kijkje in de toekomst nemen. De Future Look bracht een overzicht van de nieuwste producten van Samsung, zoals de TV Phone, Camera Phone, Watch Phone, Photo YEPP, de met een EISA Award onderscheiden audioset met geintergreerde MP3-speler, grootbeeld en flat screen televisies, DVD- en videorecorder ineen en de Internetkoelkast.

Het Olympisch tintje van Samsung's Day at the Olympics komt voort uit het hoofdsponsorschap van Samsung van het Internationaal Comité. Samsung is daarbij ook telecom-sponsor van de Olympische Spelen in Sydney. Daar zorgt Samsung voor de mobiele communicatie voor ruim 15.000 sporters, officials en organisatoren van de Spelen. De apparatuur die Samsung voor de Sydney 2000 Olympische Spelen levert, bestaat onder andere uit 25.000 mobiele telefoons, pagers en twee-weg radio-systemen en terminals. Voorts biedt Samsung technische ondersteuning en support. Dankzij dit `Call Home'-programma van Samsung kunnen atleten direct ná hun wedstrijden hun familie, vrienden of kennissen overal ter wereld bellen.

Onlangs heeft Samsung zich ook verbonden als officiële Wireless Communications Partner aan de Olympische Spelen in 2004 in Athene en de Olympische Spelen in 2008.

Samsung Electronics
Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 - 099 77 555. Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group.
Samsung Electronics behaalde in 1999 een omzet van US$ 22.8 miljard en is met 54.000 medewerkers wereldwijd actief in 50 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communication. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en microgolfovens. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen.