Nieuwe distributors toegevoegd aan YourNews netwerk

Datum nieuwsfeit: 18-09-2000

- PERSBERICHT-

Capelle a/d IJssel, 18 september 2000

YourNews sluit deals met COMPUSERVE EN LETS TALK

Weer nieuwe distributors toegevoegd aan YourNews netwerk

YourNews, leverancier van online en wireless nieuwscontent, heeft onlangs opnieuw twee distributors aan zich kunnen binden. Het gaat om de internet- en contentprovider CompuServe en de info service LetsTalk.nl van Future Friday. Deze distributors spelen met het leveren van actuele nieuwsberichten in op de toenemende vraag van gebruikers naar kwaliteitsnieuws via SMS, e-mail en internet.

Internet- en content provider
CompuServe gebruikt het nieuws van YourNews op de onlangs vernieuwde site. Deze site voorziet leden van nog uitgebreidere content. Als eerste heeft CompuServe de online positionering van familie-provider gekozen. Marcel Gelderblom, hoofd programming van CompuServe: 'Het grote voordeel van de overeenkomst met YourNews voor CompuServe is de snelle toegang tot het ruime nieuwsaanbod. Samen met YourNews zijn we nu volledig voorbereid om ook WAP en SMS te gaan aanbieden aan onze leden.'

Info service
LetsTalk.nl is een initiatief van Future Friday. YourNews levert de content voor deze dienst. Bij LetsTalk.nl krijgt de consument het nieuws na opgave van eigen voorkeur gratis aangeleverd via SMS of e-mail. Ook is het nieuws beschikbaar op de zelf samen te stellen persoonlijke LetsTalk.nl internetpagina. De gebruiker heeft de keuze uit de categorieën hotnews, financieel, sport, weer, uitgaan, thuisblijven en horoscopen. Inmiddels telt LetsTalk.nl ruim 150.000 geregistreerde gebruikers.

Content syndication
YourNews streeft ernaar een zo breed mogelijk aanbod van nieuwsberichten aan te bieden. YourNews produceert dagelijks nieuwsberichten onder eigen redactie. Daarnaast heeft YourNews vele samenwerkingsverbanden met vooraanstaande nieuwsleveranciers, 'originators' genoemd. Een voorbeeld hiervan is Automatisering Gids, een originator waarmee Your News onlangs een overeenkomst heeft gesloten. Uit het totale nieuwsaanbod biedt YourNews haar klanten vervolgens op maat gemaakt nieuws aan.

De klanten van YourNews, 'distributors' genoemd, worden daarna in staat gesteld om dit 'nieuwsaanbod op maat' via eigen media aan de eindgebruiker (de consument) beschikbaar te stellen.

YourNews fungeert als content syndicator. Het bedrijf faciliteert de marktwerking tussen de 'originators' en 'distributors' van digitale content.

- EINDE BERICHT -

- ALGEMENE INFORMATIE -

Over YourNews
YourNews is in 1997 opgericht door directeur Jan van Ottele (27). Het doel is om een voor Nederland unieke nieuwsvoorziening aan te bieden voor diverse digitale media zoals Internet, WAP, SMS, E-mail, Voice Mail en Teletext. Inmiddels heeft YourNews vooraanstaande nieuwsleveranciers als partners, waaronder Associated Press en MoneyView. Hiervan betrekt YourNews duizenden berichten per dag, vergaard door journalisten over de hele wereld.

Klanten van YourNews zijn onder meer mobiele telefonie-aanbieders, publiek toegankelijke websites van bekende Nederlandse portals en ISP's. Voorbeelden van klanten zijn Freeler, Everyday.com, AltaVista, Chello en CompuServe.

Het hoofdkantoor van YourNews is gevestigd in Capelle aan de IJssel. Momenteel zijn er 75 medewerkers fulltime en circa 35 personen parttime werkzaam bij het bedrijf.

- EINDE - ALGEMENE INFORMATIE -

Achtergrondinformatie (