Petroplus voornemens Senior Notes uit te geven

Datum nieuwsfeit: 18-09-2000
Rotterdam, 18 september 2000

PETROPLUS VOORNEMENS SENIOR NOTES UIT TE GEVEN

Petroplus International N.V. ("Petroplus") heeft vandaag bekend gemaakt dat het van plan is een obligatielening met een waarde van EUR 150 miljoen uit te geven middels senior notes met als einddatum 2010. Deze obligaties zullen worden uitgebracht door een speciaal daarvoor op te richten financiële dochteronderneming van Petroplus, waarbij Petroplus garant zal staan.

De netto opbrengsten van de aanbieding zullen naar verwachting in hoofdzaak worden gebruikt voor de terugbetaling van de leningen die zijn aangegaan in relatie tot de overname door Petroplus van de Cressier raffinaderij en de bijbehorende bedrijfsmiddelen in mei 2000 en verlaging van de schuldenlast in het algemeen.

De obligaties worden niet geregistreerd onder de Securities Act uit 1933, of enigerlei andere landgebonden en beleggingsgerelateerde wetgeving, en kunnen tenzij anders vastgelegd, niet worden aangeboden of verkocht uitgezonderd ingevolge een besluit tot exceptie, of in de vorm van een transactie die niet onderhevig is aan hetgeen is vastgelegd in de Securities Act of andere toepasselijke landgebonden en beleggingsgerelateerde wetten ten aanzien van de registratiebepalingen. Ingevolge het hierboven gestelde worden de obligaties in de Verenigde Staten uitsluitend aangeboden en verkocht aan hiervoor in aanmerking komende institutionele beleggers, overeenkomstig het gestelde in Voorschrift 144 A van de Securities Act en buiten de Verenigde Staten overeenkomstig het gestelde in Bepaling S van de Securities Act.

Noot voor redacties