Symbol en CPS kondigen marketing overeenkomst aan

Symbol en CPS kondigen marketing overeenkomst aan

Datum: 18 september 2000

PERSBERICHT

SYMBOL TECHNOLOGIES EN CPS EUROPE KONDIGEN STRATEGISCHE MARKETING OVEREENKOMST AAN

Symbol Technologies en CPS Europe kondigen een strategische marketingsovereenkomst aan om electronische oplossingen voor home shopping te bieden aan de consument.

Vught, 18 september 2000 - Symbol Technologies Nederland B.V. en CPS Europe B.V. uit Vught kondigden vandaag een strategische marketing overeenkomst aan waarmee de 2 organisaties de e-commerce markt verder willen ontwikkelen, gebaseerd op de consumenten scanner van Symbol en CPS Europe's Internet Schermtelefoons.

Onder deze overeenkomst brengen Symbol Technologies en CPS Europe gezamelijk de schermtelefoon/scanner combinatie op de markt voor supermarktketens in Nederland.

Vergelijkbare applicaties zijn reeds beschikbaar voor electronische thuiswinkels die een tekst-gebaseerde gebruikersinterface en remote barcode entry ondersteunen voor het snel opstellen van boodschappenlijsten. Door het combineren van CPS Europe's Pronto Mail Internet schermtelefoon met de CS2000 barcode scanner van Symbol, is een goedkope home shopping oplossing gecreeerd voor huishoudens.

De CS2000 barcode scanner van Symbol Technologies is voorzien van de allernieuwste laser scannertechnologie om uitzonderlijke prestaties te leveren; daarnaast is het apparaat qua prijsstelling geschikt voor de consumentenmarkt. Gebruikers kunnen op eenvoudige wijze boodschappenlijstjes met kruidenierswaren, kleding en andere consumentengoederen opstellen door de barcodes op te slaan die direct vanaf het product worden gescand (hetzij thuis of in de winkel), afgedrukt staan in catalogi, of in advertenties in kranten of ander drukwerk.

De barcodes kunnen vanuit de scanner naar de winkel / service provider worden verzonden door het apparaat via de seriële poort aan te sluiten op het basisstation en een verbinding tot stand te brengen met een Internet gebaseerde applicatie met behulp van een micro-browser die draait op de Pronto Mail Internet schermtelefoon.

De Pronto Mail is een aantrekkelijk geprijsde, open Internet-compatibel schermtelefoon met een handig uitschuifbaar toetsenbord en een 5¼ inch VGA beeldscherm. Het apparaat is compatibel met de meeste Internet Service Providers en daardoor geschikt voor gebruik in huishoudens met of zonder een PC. Het apparaat biedt een eenvoudige interface voor het verwerken van Internet e-mail en SMS-berichten voor maximaal vijf gebruikers en een indicatie voor wachtende berichten. Een micro-browser voor toegang tot tekst-gebaseerde services en een smart card reader voor gebruikersidentificatie zijn in het apparaat ingebouwd, zodat e-commerce en informatie-services worden ondersteund. Tevens is een seriële poort aanwezig voor het aansluiten van een Symbol CS2000 bar code scanner of een optioneel verkrijgbare printer.

--EINDE-

Symbol Technologies:
Symbol Technologies Inc. is een wereldwijde trendsetter en fabrikant op het gebied van mobiele datamanagement systemen. De drie kern activiteiten van Symbol zijn gebaseerd op Wireless Local Area Networking voor spraak en data, toepassingsgerichte mobiele computers alsmede barcode data capture. Symbol levert samen met haar Business Partners mobiele oplossingen van enterprice tot e-Commerce voor diverse bedrijfstakken waaronder: transport & logistiek, technische buitendiensten, productie, pakketservices, retail, onderwijs en gezondheidszorg.

Voor meer informatie:
Arjen Vriens
Winthontlaan 192, 3526 KV UTRECHT
Tel. 0315 - 271700
Fax. 0315 - 271740
E mail: (info@nl.symbol.com)
Web site : www.symbol.com

CPS Europe BV
CPS Europe is opgericht in 1993 en ontwerpt en produceert zeer geavanceerde producten op het gebied van consumentenbeveiliging en telecommunicatie, inclusief smart card telefoons, smart card readers en Internet schermtelefoons. Het bedrijf ondersteunt telefonie, Internet, thuisbankieren en smart card toepassingen en creëert daarmee unieke productoplossingen. De producten van CPS Europe bieden service providers uitzonderlijke mogelijkheden om e-commerce een extra impuls te geven, zowel kwalitatief als kwantitatief. Het bedrijf brengt innovatieve producten op de markt die worden gekenmerkt door een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding en die zich onderscheiden van de producten van de concurrentie door het toegepaste design en de bijbehorende kostprijs. CPS Europe maakt deel uit van Pijnenburg Beheer, een holding waar ook Hagenuk CPS GmbH, Hagenuk CPS Inc., Pijnenburg Customs Chips, Pijnenburg Heating Controls, Pijnenburg Securealink, CPS Broadcast Products en CPS Asia deel van uitmaken.

World Wide Web: Persberichten, productgegevens en andere informatie over CPS Europe B.V. vindt u op het Internet. Ga naar www.cpseurope.com voor meer informatie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Mevr. Sandra van den Hof
Fax: +31 (0) 73 684 8500