Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: autodieven gepakt

1e Persbericht 18 september 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Bromfiets- en autodiefstallen
Zondagavond rond 22.40 uur is door de politie in de St Odulphusstraat een 33-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man was kort daarvoor betrokken bij een bromfietsdiefstal. Samen met een andere nog onbekende man laadden zij een bromfiets t.w.v. ruim. 5000,- in de Dommelstraat in een auto. Gewaarschuwde politieagenten zagen de auto staan en probeerden de twee mannen aan te houden. De twee gingen er met de auto vandoor. Een agent kon de bromfiets nog vastpakken zodat ze zonder buit vertrokken. Na een achtervolging stopten de twee in de Odulphusstraat en konden de agenten de 33-jarige man aanhouden. Zijn kompaan zag een auto met draaiende motor staan en sprong daarin en reed er mee weg. Die gestolen auto werd door surveilleerde agenten teruggevonden op het Kerstroosplein. De dader was gevlogen. Ook de andere auto bleek begin september aan de Antoon Coolenlaan in Eindhoven te zijn gestolen. De aangehouden man is voor verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Autodieven gepakt
Maandagmorgen rond 2.20 uur zijn op de A58 onder Oirschot een 42-jarige en een 24-jarige inwoner van Tilburg aangehouden. De twee zaten in een auto die eerder op de avond in Eindhoven was gestolen. De twee zijn voor een verder onderzoek ingesloten. Maandagmorgen om 2.30 uur is op de Generaal De Carislaan een 28-jarige inwoner van Heerlen aangehouden. Hij werd samen met een maat op heterdaad betrapt bij een poging een auto te stelen. Toen ze politieagenten zagen gingen ze er vandoor. De omgeving werd door de agenten afgezet en kort daarop kwam een van de verdachten uit een brandgang te voorschijn en kon worden aangehouden. Hij is voor verder onderzoek ingesloten. De tweede verdachte wist de dans te ontspringen.

Eindhoven: Diefstal auto
Zondagavond is op de Nachtegaallaan in Eindhoven een zwarte Volkswagen Golf met het kenteken FS-SP-52 gestolen.

Eindhoven: Onder invloed
Op de Woenselse Markt in Eindhoven is maandagmorgen om 3.00 uur een 42-jarige Helmonder betrapt op rijden onder invloed. Hij blies tijdens een ademtest ruim 2,00 pro mille. Zijn rijbewijs moest hij bij de politie achterlaten en er wordt proces-verbaal tegen hem opgemaakt.

Valkenswaard: Beroving taxichauffeur
Zondagavond kort voor 21.00 uur is in Valkenswaard in de Peperstraat een 19-jarige taxichauffeur beroofd van zijn portemonnee en zes tientjes opbrengst van de taxi. De taxichauffeur had op de Markt twee mannen opgehaald voor en rit. Zij vroegen nog even langs te gaan bij de Peperstraat, omdat ook daar nog iemand moest worden opgepikt. De twee mannen stapten uit. Een van hen trok de taxichauffeur aan zijn arm en bedreigde hem. Ze pakten de portemonnee van de chauffeur en gingen er vandoor richting Wilhelminapark. Politie en collega taxichauffeurs hebben de omgeving nagespeurd naar de twee daders maar ze werden nergens aangetroffen. Een van de daders had een kaal geschoren en rond hoofd met bolle ogen, hij was ongeveer 1.80 meter lang, had een stevig postuur en was ongeveer 25 jaar oud. Hij droeg een wit T-shirt en spijkerbroek. De tweede dader had donkere haren die slordig zaten, hij was ongeveer 20 jaar oud en had een lengte van ongeveer 1.85. De man had een tenger postuur. Hij droeg een spijkerbroek en een blauwe blouse of shirt. Deze dader was in het bezit van een zwart/bruin/wit hondje.

Valkenswaard: Onder invloed
Maandagmorgen om 2.00 uur is op de Markt een Valkenswaard een 49-jarige Helmonder bekeurd voor het rijden onder invloed. Politieagenten hadden de man al eerder op de avond gewaarschuwd niet te gaan rijden. Hij sloeg die waarschuwing in de wind maar werd even later gepakt achter het stuur van zijn auto. Hij blies 1,3 pro mille. Zijn rijbewijs moest hij op het politiebureau achterlaten en er wordt proces-verbaal tegen hem opgemaakt.

Veldhoven: Ramkraak
Maandagmorgen rond 1.00 uur is in Veldhoven op de Pleintjes een ramkraak uitgevoerd bij een jeanszaak. Met een groot model auto werd een zijruit van het pand stuk gereden. De daders wisten een nog onbekende hoeveelheid jeans buit te maken.

Waalre: Diefstal aanhangwagen
In de Willibrorduslaan in Waalre is zondagmorgen rond 3.00 uur een aanhangwagen gestolen. De bewoners hoorden glasgerinkel en zagen hoe de aanhangwagen met een andere auto meegenomen werd. Twee bewoners hebben nog kort een achtervolging ingesteld maar konden hun eigendom niet meer achterhalen.

Luyksgestel: Onder invloed
Zondagavond om 19.15 uur is op de Hoge Rijt in Luyksgestel een 26-jarige man uit Bergeijk bekeurd voor het rijden onder invloed. Hij blies tijdens de ademtest 1,45 pro mille. Zijn rijbewijs moest hij op het politiebureau inleveren en bovendien krijgt de man een proces-verbaal.

Handel: Inbraak caravan
Zondagmiddag is ingebroken in een caravan met bijbehorende berging aan de Haveltweg in Handel. Uit een niet afgesloten schuurtje werd een geiser gestolen. Die werd gewoon van de muur gerukt evenals de koperen leiding. De deur van de stacaravan werd opengebroken en uit de caravan werden 8 rollen dakleer, een gasfles en handgereedschap gestolen.

Son: Inbraak
Zondagavond rond 21.00 uur is ingebroken in een bedrijfspand op het industrieterrein aan de 4000 in Son. De toegangsdeur was opengebroken en een raam was door breken beschadigd. De gewaarschuwde beveiliging was vanwege de alarmering van het pand snel ter plaatse. De inbrekers hadden het hazenpad gekozen. Voor zover viel na te gaan was er niets gestolen.

Gemert: Inbraak in auto
Zondagavond is ingebroken in een geparkeerde auto aan de Ripskant in Gemert. Een portierruit werd door de dader ingeslagen. In de auto zat geen radio en de dader is dan ook zonder buit vertrokken.

Deurne: Caféruzie
Zondagavond rond 22.00 uur zijn in Deurne op de Spoorlaan een 40-jarige vrouw en een 45-jarige man beiden uit Deurne aangehouden. De twee waren betrokken bij een caféruzie die uit de hand liep. Er werd met stoelen gegooid waarbij verschillende ruiten van het café sneuvelden. De man verzette zich hevig tegen de politie toen hij werd aangehouden. De twee zijn ingesloten voor verder onderzoek. Aanleiding tot de ruzie was het vervelende gedrag van de vrouw in de zaak.

Best: Openlijke geweldpleging
Zondagavond rond 22.30 uur zijn in Best bij een restaurant aan de Eindhovenseweg Zuid drie mannen uit Liempde aangehouden. Ze hadden in het restaurant vernielingen aangericht en schade toegebracht aan het interieur. Ook was een manager van de zaak bedreigd door de mannen. De drie, 26, 22 en 28-jaar oud zijn ingesloten.