Nieuwe DDP micropress® van Hitachi

Datum nieuwsfeit: 18-09-2000

HITACHI

Persbericht

NIEUWE DDPMICROPRESS® VAN HITACHI BIEDT VOORDELEN IN PRIJS EN SNELHEID VAN PRINTING ON-DEMAND

Hitachi Koki Imaging Solutions Europe (HiKIS) brengt onder de naam DDP MicroPress® (Digital Document Factory(TM)) een prominente oplossing op de markt voor de on-demand productie van digitale documenten. Hitachi is wereldwijd een van de marktleiders op het gebied van digitale kopieerapparaten en netwerkprinters.

DDP MicroPress® is een on-demand systeem voor het op korte termijn in eigen beheer publiceren van grote oplagen in zwart-wit of kleur. Tot de mogelijkheden van DDP MicroPress® behoren het drukken en afwerken in een kort tijdsbestek van documenten zoals verkoop- en marketingteksten, direct mail met variabele gegevens per geadresseerde, cursusmateriaal, productdocumentatie en complete boeken.

In het verleden moest drukwerk altijd worden uitbesteed, ook als het om relatief kleine oplagen ging. Latere wijzigingen in het document brachten aanzienlijke meerkosten met zich mee door de noodzaak van nieuwe films en herdrukken, terwijl de opslag van drukwerk een aanzienlijke hoeveelheid ruimte in beslag nam. De enorme kosten van een dergelijke werkwijze vallen nog eens beduidend hoger uit doordat, volgens CAP Ventures, zo'n 15% van alle drukwerk niet kan worden gebruikt omdat het een overschot betreft of niet meer up-to-date is.

Het nieuwe DDP MicroPress® systeem biedt met een ongekende snelheid en veelzijdigheid, alsmede krachtige mogelijkheden voor taakbeheer en nabewerking, een complete Digital Document Factory(TM) waarmee digitale documenten in hoge oplagen kunnen worden verwerkt.

Omdat gebruik wordt gemaakt van een zogenaamde 'virtual engine' kunnen meerdere afdruktaken onafhankelijk van elkaar of als een eenheid worden verwerkt op een snelheid van 840 pagina's per minuut tegen alleszins beheersbare kosten, waarmee voor deze markt een nieuwe standaard is gezet.

Het nieuwe DDP MicroPress® systeem is gebaseerd op de specificaties van de netwerkprinters van Hitachi, de DDP 62 en de DDP 70. Bovendien is gebruikgemaakt van de bekroonde MicroPress server-technologie van T/R Systems, Inc. Dit systeem vertegenwoordigt de eerste in een serie oplossingen voor de Print On Demand (POD) markt die Hitachi Koki Imaging Solutions en T/R Systems in samenwerking zullen ontwikkelen.

De krachtige voorzieningen voor taakbeheer van de DDP MicroPress® bieden de mogelijkheid tot complexe wijzigingen in afdruktaken nadat de afdrukopdracht is gegeven. Omdat het document niet opnieuw hoeft te worden gerasterd (RIP), wordt bovendien aanzienlijk bespaard op de verwerkingstijd.

De downtime kan worden beperkt door het systeem op de gewenste manier te configureren, zodat de gebruiker in kennis wordt gesteld als papier moet worden bijgevuld en het systeem na een periode van inactiviteit de afdruktaak via een andere route voltooit en niet-functionerende apparatuur automatisch wordt omzeild. De afdruktaak wordt vervolgens zonder verder onderbreking afgewerkt.

'De nieuwe DDP MicroPress is de meest veelzijdige, productieve en kosteneffectieve POD-oplossing die momenteel op de markt is, aldus Bill Melo, Vice President, Worldwide Marketing van Hitachi Koki Imaging Solutions Europe.'

'Het systeem biedt een kosteneffectieve oplossing voor oplagen van 200.000 tot enkele miljoenen afdrukken per maand, afhankelijk van de configuratie van het systeem. De prijs-/prestatieverhouding opent nieuwe wegen op het gebied van document publishing voor bedrijven en bedrijfsafdelingen, de vervaardiging van documentatie in eigen beheer, printerettes, drukkerijen en faciliteitenbeheerders.'

Kenmerken DDP MicroPress®:

* Zeer hoge output met snelheden van 840 ppm.
* Netwerkconnectiviteit voor het geven van elektronische afdrukopdrachten en het maken van proefdrukken (distributie en afdrukken).

* Een groot aantal mogelijkheden tot respons op de unieke productievereisten van afzonderlijke afdruktaken.
* De diverse print engines van Hitachi, van 70 ppm tot 24 ppm, verhogen de flexibiliteit van het systeem. De beschikbare modellen zijn DDP 70, DDP 62, DDC 62n en DDP 24.

* Volledige mogelijkheden tot verdere verwerking van voltooide opdrachten.

* Operationeel in een post-RIP-omgeving, wat wil zeggen dat wijzigingen in documenten kunnen worden aangebracht zonder dat de afdruktaak opnieuw gerasterd (RIP) hoeft te worden.
* Ingebouwde redundantie en automatisch opnieuw routeren van afdruktaken teneinde de downtime vrijwel te elimineren.
* Documentbeheer en herdrukken on-demand.
* Door een modulair, schaalbaar ontwerp kunnen in een later stadium print engines worden toegevoegd, zodat het systeem kan meegroeien met het bedrijf.

* Betaalbare aanschaf.

'De mogelijkheden en grote productiviteit van de Hitachi DDP MicroPress® maken het systeem tot de meest indrukwekkende oplossing die de markt voor Printing On Demand sinds lange tijd gezien heeft,' aldus Melo. 'Dit is het eerste POD-systeem dat betaalbaar is voor de grote doelgroep die zich voorheen gedwongen zag drukwerk uit te besteden tegen hoge kosten of zelf in zeer dure apparatuur moest investeren.'

'Ik ben er dan ook zeker van dat de nieuwe DDP MicroPress® precies hetgeen is waar de Print On Demand-markt op wacht,' is Melo's conclusie. 'En het doet me deugd dat Hitachi het bedrijf is dat als eerste met deze oplossing uit de bus komt.'

Informatie voor de redactie

* Hitachi Koki Imaging Solutions, Inc. (HiKIS), opgericht in 1962, wordt wereldwijd erkend om haar innovaties in afdrukoplossingen. HiKIS is een dochteronderneming van Hitachi Koki Co. Ltd., een van de wereldmarktleiders op het gebied van geavanceerde print engines. Het bedrijf vormt tevens een onderdeel van Hitachi Group, die goed is voor 64 miljard dollar.

* Het team van HiKIS/Hitachi Koki fabriceert print engines, print controllers, softwaretechnologie en benodigdheden voor imaging. het bedrijf neemt een leidende positie bij het ontwikkelen van afdrukoplossingen. Bezoek de website van Hitachi Koki Imaging Solutions voor meer informatie: www.hitachi-hkis.com.
* Het in Tokio gevestigde Hitachi, Ltd. neemt wereldwijd een leidende positie in op het gebied van elektronica met een omzet van 7977 miljard yen (65,9 miljard dollar) in het boekjaar 1998 (geëindigd op 31 maart 1999).

* Hitachi Ltd fabriceert en verkoopt een groot aantal producten, zoals computers, halfgeleiders, consumentenelektronica en industriële apparatuur.

* Bezoek de website van Hitachi Ltd. voor meer informatie: www.hitachi.co.jp.

Voor meer informatie:
Ernst Kolvenbag