HP introduceert OmniBook XE3, NetServer E800, LAN-oplossing

Datum nieuwsfeit: 18-09-2000

Nieuwe producten en infrastructuur voor Europees MKB

Europees MKB profiteert optimaal van internetmogelijkheden met de OmniBook XE3 notebook, de nieuwe e-PC, de NetServer E800 en een reeks draadloze LAN-oplossingen

Amstelveen, 18 september 2000 - HP introduceert drie nieuwe producten voor het MKB: de OmniBook XE3 notebook, de HP NetServer E800 en de tweede generatie e-PC's. HP brengt daarnaast een reeks draadloze LAN-oplossingen voor het Europese MKB.

Naast deze nieuwe MKB-producten en draadloze oplossingen, introduceert HP later deze herfst een exclusieve reeks diensten voor het MKB ter ondersteuning van hun online groei.

Nieuwe MKB-apparatuur
HP's nieuwe OmniBook XE3 is een notebook computer op instapniveau voor het MKB. De nieuwe OmniBook bouwt voort op de basis die zijn voorganger, de XE2, heeft gelegd. De XE3 combineert een CD-ROM of DVD-ROM, een modem/LAN-combinatie en een nieuw ontworpen internettoetsenbord.

De nieuwe HP e-PC voor het MKB is de opvolger van de e-Vectra, de eerste e-PC op de markt. De nieuwe e-PC kent een eenvoudiger ontwerp en speciale eigenschappen, zoals een 'one touch'-knop voor internettoegang, een internettoetsenbord en een flink aantal e-Center Services. De e-PC is met behulp van een speciaal ontworpen standaard te koppelen aan een HP 15 inch LCD-monitor.

Nieuwe MKB-infrastructuur
De HP NetServer E800 is geschikt voor internet en wordt geleverd met MKB-software en een ISDN-kaart (Integrated Services Digital Network). De HP NetServer E800 is eenvoudig te installeren. Ook is voor een aantal modellen een volledig geïntegreerde back-upoplossing beschikbaar met intuïtief te bedienen, geïntegreerde back-upsoftware voor One Button Disaster Recovery. Deze HP NetServer E800 is bij uitstek de oplossing voor bedrijven met weinig of geen in-house IT-support.

De volledige reeks nieuwe oplossingen voor draadloze LAN-technologie bestaat uit een LAN access point, een PCI-adapter en PCMCIA-kaart voor HP's nieuwe en bestaande reeks notebook en desktop computers. De oplossingen zijn ontwikkeld in nauwe samenwerking met Lucent Technologies. Zij zijn vanaf nu de wereldwijde partner voor draadloze technieken voor desktop en mobiele PC's van HP.

HP ondersteunt ook Bluetooth, de draadloze communicatietechnologie voor telecommunicatie- en randapparatuur. HP heeft wereldwijd partnerovereenkomst gesloten met 3COM voor het uitrusten van de gehele Omnibook reeks met Bluetooth technologie. De eerste Bluetooth plug-in cards zullen in het 4de kwartaal van 2000 beschikbaar komen. Dit stelt eindgebruikers in staat draadloos contact te maken met een grote variëteit aan computer- en telecommunicatieapparatuur; eenvoudig, gemakkelijk en zonder extra kosten voor kabels en aparte interfaces. HP is 'Associate' binnen de Bluetooth Special Interest Group. Deze groep wil de ontwikkeling en het op de markt brengen van deze nieuwe technologie stimuleren. Daarnaast is HP één van de grondleggers van het Mobile Data Initiative 3G (MDI-3G). Dit initiatief heeft als missie de draadloze toegang tot internet en intranet vanaf mobiele apparaten even eenvoudig en gewoon te maken als toegang via vaste lijnen.

Nieuwe MKB e-Services
De nieuwe toevoegingen completeren het draadloze aanbod van HP. Dit bestaat nu uit alle mogelijk infrastructuur en apparatuur: van desktops en notebooks tot persoonlijke digitale assistenten (PDA's). Deze portfolio wordt verder aangevuld met een exclusieve reeks e-Services voor het MKB. HP is bezig met het oprichten van een eigen MKB-internetportaal in Europa. Via dit portaal worden speciale 'e-Center Services' exclusief beschikbaar gesteld aan het MKB. De Europese service partners worden in oktober 2000 bekendgemaakt en zijn onder meer afkomstig uit de sectoren financiën, reizen, informatie en opleidingen. Begin 2001 zal HP nog meer diensten op de markt brengen.

Beschikbaarheid
HP's OmniBook XE3 is in september in Nederland beschikbaar. De HP NetServer E800 komt medio november 2000 op de markt en de nieuwe e-PC eind 2000. HP's draadloze LAN-oplossingen zijn direct beschikbaar en de producten die geschikt zijn voor Bluetooth vanaf november 2000.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten.

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden.

Noot voor redacties