Riant van Uneto wint National Security Award

Datum nieuwsfeit: 19-09-2000
Unie van elektrotechnische ondernemers

Uneto beveiligingsinstallateurs profileren zich met Riant als beveiligingsadviseurs
Riant van Uneto wint Nationale Security Award

Op dinsdag 19 september ontving de heer Rien van der Linden de Nationale Security Award voor Riant. Van der Linden is bestuurslid van de Sectie Beveiliging van Uneto en voorzitter van de werkgroep die de ontwikkeling van Riant begeleid heeft. De prijs werd uitgereikt op de eerste dag van het Nationale Security Congres in het Evoluon in Eindhoven. Op basis van Riant benadert de Uneto beveiligingsadviseur de totale organisatie en daarmee het beveiligingsvraagstuk van zijn opdrachtgever op een integrale wijze.

Namens Uneto zei Rien van der Linden blij verrast te zijn met de prijs. Daarbij prees hij met name het volledige bestuur van de Sectie Beveiliging dat het initiatief heeft genomen om te komen tot Riant. Ook sprak hij een woord van dank uit aan de leden van de werkgroep Riant en het bureau Van Os en Partners bij de ontwikkeling van dit instrument. Met het programma Riant in de hand is de beveiligingsinstallateur vanaf nu een beveiligingsadviseur die opdrachtgevers op een professionele manier bijstaat bij een integrale benadering van het beveiligingsvraagstuk.

Strategisch en professioneel instrument

Voor de Uneto-beveiligingsinstallateurs is Riant een strategisch en professioneel instrument. Strategisch omdat Riant uniek is én uitgaat van een integrale beveiligingsfilosofie. Professioneel omdat de onderliggende software periodiek beoordeeld en zonodig aangepast zal worden aan veranderingen in criminaliteit, maatschappij, techniek en beveiliging. Het professionele karakter blijkt ook uit de software die ervoor zorgt dat het uiteindelijke Riant-beveiligingsadvies 100% maatwerk is.

De Riant-adviseur levert de opdrachtgever continuïteit, een heldere kijk op veiligheid en schadebeperking door bewustwording. Riant richt zich met beveiligingsadviezen op organisaties tot ca. 250 medewerkers. In het programma kan intern een keuze worden gemaakt uit negen verschillende profielen. Dit zijn de industrie, de bouw, de detailhandel, de groothandel, de dienstverlening, de horeca, de zorgsector, het onderwijs of logistiek en transport.

De Uneto-beveiligingsinstallateur zal zich met Riant kunnen profileren als beveiligingsadviseur. Het biedt hen de mogelijkheid om in de markt een hogere toegevoegde waarde te genereren. De Riant-deelnemers in de sectie zijn dan ook heel positief. Riant is in mei van dit jaar opgeleverd en wordt inmiddels in de praktijk toegepast. Opdrachtgevers zijn razend enthousiast zijn. Voor de klant betekent Riant dat zijn beveilligingsvraagstuk van alle kanten wordt benaderd. Gebruikmakend van Riant geeft de beveiligingsadviseur de klant een advies op maat. De klant voorkomt hiermee onnodige verliezen en hij vergroot het welzijn van zijn medewerkers.