Politiebericht Utrecht: automobilist van 15 jaar

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 19-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn en IJssel, 10.00 uur
Automobilist van 15 jaar oud

WOERDEN Op maandagochtend 18 september zagen surveillerende politieagenten over de Oostdam een personenauto rijden waarvan de bestuurder er wel zeer jeugdig uitzag.

Bij het zien van de politieauto gedroeg de bestuurder zich zeer onzeker in het verkeer en op het door de politie gegeven stopteken werd niet gereageerd door de bestuurder. Op de Johan de Wittlaan stopte de bestuurder uiteindelijk met de auto. De bestuurder bleek een 15 jarige inwoner van Woerden te zijn en werd aangehouden.

Hij bleek de auto van zijn oudere broer te hebben meegenomen. Tegen de 15-jarige wordt proces-verbaal opgemaakt.

Diefstal grote hoeveelheid bouwmateriaal

DE MEERN Op maandag 18 september werd door een bouwbedrijf uit Weert aangifte gedaan van diefstal van een grote hoeveelheid bouwmateriaal. Tijdens het afgelopen weekend werden door onbekenden, vanaf een afgesloten bouwterrein aan de Heldammersingel, voor tienduizenden guldens aan deurkozijnen, steigerkoppelingen en stalen bakken weggenomen.

Rijden onder invloed

KAMERIK Op maandagmiddag 18 september, omstreeks vijf uur, zagen politieagenten een personenauto over de Overstek rijden. De agenten wisten dat de bestuurder niet in het bezit was van een geldig rijbewijs en controleerden de bestuurder.

De verdachte, een 47-jarige inwoner van Kockengen, bleek tevens alcohol te hebben gedronken. De verdachte werd aangehouden en aan het politiebureau bleek uit de ademanalyse dat hij ongeveer 2,1 promille aan alcohol in het lichaam had. De auto van de verdachte werd inbeslaggenomen en tegen hem werd proces-verbaal opgemaakt.

Vernielers aangehouden

WOERDEN Op dinsdag 19 september werd omstreeks half vier in de ochtend, door getuigen gemeld dat twee mannen goederen aan het vernielen waren op en rond het station aan het Stationsplein-zuid. Toen de politie ter plaatse kwam werden de twee verdachten aangetroffen aan de voorkant van het stationsgebouw. Bij het zien van de politie gooiden zij een stalen bak weg. De politie kon de twee inrekenen.

Het betrof twee inwoners van Woerden van respectievelijk 18 en 17 jaar oud. Na onderzoek bleek dat de pasfotoautomaat op zijn kant was gegooid waardoor de chemicaliën over de vloer stroomden en er twee ruiten van het gebouw waren vernield. Tevens bleken er overal kranten rond gestrooid te zijn, lagen er vernielde fietsen op straat en lagen er groencontainers op de zijkant. De verdachten zijn ingesloten.