Siemens sponsort Studio Sport

AXX 1909.101 nl

Den Haag, dinsdag 19 september 2000

Siemens sponsort Studio Sport

Siemens Nederland heeft met de NOS een overeenkomst afgesloten voor het sponsoren van de Studio Sport uitzendingen. De reguliere uitzendingen op zaterdag-, zondag-, en woensdagavond worden voortaan voorafgegaan door een tekstbeeld van Siemens Mobile Phones. Na afloop van Studio Sport wordt de naam van Siemens nogmaals getoond.

Het sponsorcontract is afgesloten voor de duur van twee jaar, met een optie voor nog een jaar. Siemens krijgt geen invloed op de redactionele inhoud van het programma, maar wil zijn naamsbekendheid vergroten door zich exclusief te associëren met Studio Sport. Voorheen was die positie voorbehouden aan KPN-Telecom, maar die kiest er voor om het contract niet voort te zetten.

Siemens Nederland NV is momenteel ook in gesprek met enkele toonaangevende nederlandse voetbalclubs. Het is de bedoeling om daarmee eveneens een sponsorovereenkomst te sluiten. Deze gesprekken zijn nu in een beslissende fase.

Nadere informatie voor de redactie:
Afdeling Persvoorlichting, Dick van Gooswilligen, Telefoon: 070 333 16 06