Gateway introduceert Microsoft Windows ME

Datum nieuwsfeit: 19-09-2000
Gateway introduceert Microsoft Windows ME

Amsterdam, 19 september 2000 - Gateway EMEA heeft vandaag de beschikbaarheid bekend gemaakt van Microsoft® Windows® ME(tm) op een groot aantal van haar built-to-order consumenten PC's. De bekendmaking valt samen met het bericht dat Microsoft Windows ME is vrijgegeven voor de detailhandel en voor OEM's in Nederland - dit onderstreept eens te meer het commitment van Gateway om haar klanten te voorzien van de allernieuwste technologie, op het snelst mogelijke tijdstip.

"Bij Gateway doen we er alles aan onze klanten de meest up-to-date technologie te bieden", zegt Jeroen Tak, Director Consumer Market, Nederland. "De combinatie van Microsoft's nieuwste besturingssysteem en een Gateway PC brengt computergebruik naar een volgend niveau."

Microsoft Windows ME is speciaal ontworpen voor thuisgebruikers. Het besturingssysteem is voorzien van tal van mogelijkheden, waaronder het verwerken van digitale foto's en muziek, het werken met video, het creëren van een thuisnetwerk en het efficiënter communiceren met vrienden en familie. Daarnaast biedt Windows ME een grote variëteit aan wizards en tutorials, verbeterde Help en Support mogelijkheden en een ingebouwd systeem dat bescherming biedt tegen ongewenste applicaties en/of virussen.

Klanten kunnen een Gateway PC met Windows ME bestellen door Gateway te bellen op telefoonnr. 0800 022 2002 of door middel van een bezoekje aan de website www.gateway.com/nl. Maar klanten kunnen ook één van de Gateway-winkels in Den Haag of Utrecht, of een KPN/Primafoon winkel bezoeken, waar ze de systemen kunnen uitproberen en in een rustige omgeving hun specifieke eisen kunnen bespreken met goed opgeleide verkopers die duidelijke taal spreken zonder allerlei technische vaktermen.

Over Gateway
Gateway (NYSE:GTW), een bedrijf uit de Fortune 250 en opgericht in 1985, richt zich op het opbouwen van een langdurige relatie met zijn klanten door volledig op maat gemaakte technologie te leveren. Gateway behaalde in de V.S. in het eerste kwartaal van 1999 van alle aanbieders van desktop-PC's voor consumenten de hoogste omzet (1). Volgens een onderzoek uitgevoerd door het Reputation Institute en Harris Interactive, Inc. in augustus 1999 (gepubliceerd in The Wall Street Journal), is Gateway één van de top tien bedrijven met de beste bedrijfsreputatie in Amerika. In 1999 stond Gateway op de zevende plaats van de Fortune 500 bedrijven wat betreft het totale aandelenrendement en op de tiende plaats wat betreft het totale aandelenrendement over de afgelopen vijf jaar (2). De medewerkers van Gateway, die over de hele wereld werkzaam zijn, leveren klanten dienstverlening en computers die op bestelling worden gebouwd. Deze diensten worden regelmatig in de vakpers onderscheiden. Gateway boekte in 1999 een totale omzet van US$8,65 miljard en verkocht 4,68 miljoen computersystemen.
Bezoek voor meer informatie Gateway's website: www.gateway.com/nl.

1.Volgens gegevens van het kwartaaltijdschrift Gartner Group/Dataquest US PC.

2. Volgens Fortune Magazine, 17 april 2000.

Over Gateway Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) Gateway startte zijn Europese activiteiten in 1993 met de opening van zijn fabriek en EMEA hoofdkantoor in Dublin, Ierland. Op dit moment is Gateway een gevestigde naam in heel Europa, en verkoopt zijn systemen in Oostenrijk, België, Frankrijk Duitsland Luxemburg Ierland, Nederland, Zweden, Zwitserland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, het Midden-Oosten en Afrika. Bezoek voor meer informatie Gateway's website: www.gateway.com/nl.

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen: Gateway is voor de lezer bereikbaar per telefoon en via Internet Tel: 0800 022 2002 vanuit Nederland (Gratis)
Tel: 0800 71414 vanuit België (Gratis)
URL: www.gateway.com/nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV Gateway
Winona Met Jeroen Tak - Director Consumer Market, Nederland