Ryder kiest Viewlocity voor e-Channel Solutions Business

Datum nieuwsfeit: 19-09-2000

Ryder kiest Viewlocity voor haar e-Channel Solutions Business

Integration Broker van Viewlocity ondersteunt succesvolle On-Demand levering van oplossingen voor klanten op het gebied van e-Business

Amsterdam, 19 september 2000 - Ryder System, Inc. (NYSE:R), één van de meest toonaangevende leveranciers van oplossingen voor logistiek en transport management ter wereld, en Viewlocity, een wereldwijd toonaangevende aanbieder van software en services waarmee e-business netwerken worden geïntegreerd en supply webs worden gesynchroniseerd, hebben vandaag bekendgemaakt dat Ryder Viewlocity heeft gekozen voor de levering van real-time messaging voor haar Internet-gebaseerd fulfillment oplossing, "e-Channel Solutions" (eCS). e-Channel Solutions is operationeel sinds juli en één van Ryder's strategische e-commerce business-to-business (B2B) en business-to-consumer (B2C) service producten die speciaal zijn ontworpen om klanten te voorzien van kostenbesparende oplossingen die tot succes leiden in hun respectievelijke markten.

Viewlocity's AMTrix® zal gaan zorgen voor de integratie van en de real-time messaging tussen de drie voornaamste eCS vestigingen in Alliance, Texas, Cucamonga, Calif. en Odenton, Md., evenals een netwerk van kleinere depots verspreid over de Verenigde Staten. Ryder's eCS zorgt voor het management van het volledige back-end fulfillment channel voor bedrijven die zich (gaan) bezighouden met e-commerce, van orderontvangst tot het management van het distributiecentrum tot de "laatste kilometer" levering. Dit biedt de klanten van Ryder een toegevoegde waarde doordat de processen worden gestroomlijnd, de orderdoorlooptijden worden verkort, de fulfillment ratio's hoger worden en de flexibiliteit wordt geboden die nodig is om ook in de toekomst verder te kunnen groeien.

Daarnaast maakt eCS optimaal gebruik van de kansen die de markt biedt in de "laatste kilometer" van het leveringsproces. Volgens Forrester Research is 80 procent van de Amerikaanse bevolking niet thuis tussen 09.00 uur 's ochtends en 17.00 uur 's middags, als het grootste gedeelte van de leveringen plaatsvindt. eCS zorgt voor meer flexibiliteit in de laatste fase van het leveringsproces, waardoor de levering beter kan worden afgestemd op de dagindeling van de consument. Tegelijkertijd is Forrester tot de ontdekking gekomen dat 40 procent van alle goederen die on-line worden gekocht worden geretourneerd. eCS zal ook zorg dragen voor het management van goederen die worden teruggezonden.

"Er is ongelofelijk veel tijd en geld geïnvesteerd in de marketing van B2C en B2B e-commerce websites, maar er is onvoldoende aandacht besteed aan logistiek en fulfillment," legt Greg Cronin, CEO van Viewlocity, uit. "De uitgebreide ervaring en kennis van Ryder op het gebied van logistiek en voorraadbeheer biedt de stevige fundering die nodig is voor het aanbieden van de fulfillment strategieën voor een succesvolle on-line levering van de gekochte producten. Viewlocity is zeer verheugd dat het een rol kan spelen in deze oplossing."

"Nadat we verschillende draaiende installaties vanViewlocity software hadden bezocht en precies konden zien wat de oplossingen van Viewlocity voor ons konden betekenen, hebben we voor deze software gekozen omdat daarmee het best werd voldaan aan onze behoeften voor fase één," zegt Gene Tyndall, Executive Vice President - Global Markets en e-Commerce voor Ryder. "eCS werkt optimaal via de messaging integration broker van Viewlocity, Ryder's transport management systeem en on-line support services - RyderShip.com, RyderTrac.com en RyderFlow.com. We zijn ervan overtuigd dat Viewlocity in staat is real-time integratiemogelijkheden te creëren tussen verschillende systemen die een interface hebben met onze structuur, hetgeen tot een verdere versterking leidt van de basis van eCS voor verdere groei."

Over Ryder System, Inc.
Ryder (www.ryder.com) biedt wereldwijd een uitgebreide reeks baanbrekende oplossingen op het gebied van logistiek, toevoerketen en transport management. Het productaanbod van Ryder varieert van full-service leasing, commerciële huur en geprogrammeerd onderhoud van voertuigen tot geïntegreerde services als dedicated contract voertuig en carrier management. Daarnaast biedt Ryder uitgebreide oplossingen voor de toevoerketen, toonaangevende logistiek management services en e-Commerce oplossingen die de volledige toevoerketen van de klant ondersteunt, van de ontvangst van inbound grondstoffen tot aan de distributie en levering van eindproducten. Ryder ondersteunt klanten in heel Noord Amerika, Latijns Amerika, Europa en Azië. Fortune magazine heeft Ryder bestempeld als het meest bewonderde bedrijf op het gebied van wegtransport in 1997 en 1998, en als de nummer twee in 1999. In 2000 eindigde Ryder in de totaalwaardering in het Fortune onderzoek vóór al haar concurrenten. Voor het derde achtereenvolgende jaar koos Inbound Logistics magazine in 2000 Ryder tot beste externe leverancier van logistieke diensten. De aandelen van Ryder maken deel uit van het Dow Jones Transportation Average en de Standard & Poor's 500 Index. In 2000 staat Ryder op de 309e plaats in de Fortune 500 lijst en 332e in de Forbes 500.

Over Viewlocity
Viewlocity is een toonaangevende wereldwijde leverancier van software en services voor de integratie van e-business netwerken en het synchroniseren van supply webs. Onze agnostische oplossingen bieden applicatie integratie, B2B integratie en trading community management, waardoor onze klanten hun bestaande technologie op een hoger niveau kunnen tillen. De oplossingen van Viewlocity op het gebied van supply web execution, op basis van XML en andere open standaards, bieden de mogelijkheid tot automatisering van het business process via het Internet tussen klanten, leveranciers en trading communities. Onze event-gebaseerde integration broker heeft wereldwijd meer dan 3.200 installaties; de broker draait op de voornaamste besturingssystemen (Unix, NT, AS/400) en biedt een unieke non-intrusieve methode om snel heterogene systemen, platformen, applicaties en communicatie formaten van business partners met elkaar te verbinden. Viewlocity heeft wereldwijd viertien kantoren. Het mondiale hoofdkwartier is gevestigd in Atlanta, Georgia. Het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Londen, het hoofdkantoor voor de regio Azië/Pacific in Singapore. Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met Viewlocity op nummer +1 877.512.8900, maar u kunt het bedrijf ook op het Web bezoeken: www.viewlocity.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV Viewlocity
Winona Met Hans van de Kamp
Tel.: + 31 20 5304348 Tel.: + 31 418 576 090
Fax: + 31 20 5304331 Fax: + 31 418 576 099
E-mail: (winonam@text100.nl) E-mail: (hk@viewlocity.nl)