Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 20-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 09.15 uur
Graffiti spuiters aangehouden

ZEIST Dinsdagmiddag 19 september kreeg de politie de melding dat bij een winkel aan de Middellaan twee jongens waren aangehouden voor het spuiten van graffiti.

Ter plaatse trof de politie twee 10-jarige jongetjes uit Zeist aan die op diverse plaatsen graffiti hadden aangebracht op ruiten en pilaren. De jongetjes verklaarden dat zij de spuitbussen hadden gestolen bij een speelgoedwinkel. Buiten een opvoedend gesprek zal ook gekeken worden wie de kosten voor de schoonmaak zal betalen.

Rijden onder invloed

BILTHOVEN Een 50-jarige inwoner uit Woudenberg veroorzaakte dinsdagmiddag 19 september in Woudenberg een kleine aanrijding. De bestuurder stopte niet maar reed door.

Op de Eyckensteinselaan heeft de politie de bestuurder aan de kant van de weg gezet. Al snel bleek dat de man gedronken had. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het bureau. Uit de ademanalyse bleek dat hij 1.85 promille alcohol in zijn bloed had.

De politie heeft het rijbewijs van de man uit Woudenberg ingevorderd en hem een rijverbod van negen uur opgelegd. Binnenkort zal de man zich moeten verantwoorden tegenover de rechter.

Snelheidscontrole

BILTHOVEN Op de Soestdijkseweg heeft de politie dinsdagmiddag 19 september een snelheidscontrole gehouden met de lasergun. Tussen half tien en elf uur werden 973 voertuigen gecontroleerd. In totaal werden maar vier bestuurders bekeurd voor het overschrijden van de maximum snelheid.

Op de Soestdijkseweg geldt een maximum snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 102 km/u.

Verkeerscontrole

GROENEKAN Op de Koningin Wilhelminaweg werd dinsdagmiddag 19 september een controle op snelheid en het dragen van de autogordel gehouden.

Tussen elf en twaalf uur werden 293 voertuigen gecontroleerd. In totaal werden vier bekeuringen uitgeschreven. Drie bestuurders werden bekeurd vanwege het niet dragen van de autogordel (90,=). Een bestuurder kreeg een boete voor te hard rijden. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 92 km/u op een weg waar maximaal 80 km/u gereden mag worden.