SNT bouwt belang in EMIS verder uit

Datum nieuwsfeit: 20-09-2000
Bron: SNT Groep NV
SNT Groep NV

20-09 PERSBERICHT: SNT bouwt belang in EMIS verder uit

SNT Group N.V. heeft vanmorgen voor beurs bekend gemaakt haar belang in EMIS N.V. te hebben uitgebouwd tot 10,83%. Op 5 september j.l. maakte SNT bekend een belang van 7,75% in het eveneens aan de AEX genoteerde EMIS te hebben opgebouwd. De uitbreiding van haar aandelen belang tot 10,83% past in de visie van SNT het
strategisch-operationele belang te benadrukken van eventueel toekomstige samenwerking tussen SNT en EMIS. SNT heeft overeenkomstig de regelgeving inmiddels de STE van dit belang op de hoogte gebracht.

SNT manifesteert zich steeds nadrukkelijker als facilitator op het gebied van customer relationship management (CRM), mede als gevolg van het feit dat opdrachtgevers in toenemende mate het strategisch belang van hechte klantrelaties erkennen. Teneinde de binding met individuele consumenten te vergroten en meer waarde uit deze relaties te genereren, is het voor opdrachtgevers van essentieel belang om inzicht te hebben in media gebruik en persoonlijke voorkeuren van consumenten. Het aanleggen, analyseren en interpreteren van omvangrijke databestanden is een noodzakelijke voorwaarde om contactstromen effectief te kunnen managen. SNT en EMIS werken nu al op projectbasis met goede resultaten samen bij het aanbieden van CRM-oplossingen aan opdrachtgevers.

Over SNT

SNT heeft als één van de eerste contactcenters in Europa mogelijkheden ontwikkeld om opdrachtgevers te ondersteunen op het gebied van CRM. Hiertoe maakt SNT onder meer gebruik van haar technische en procesmatige expertise om inkomend telefoon- en internetverkeer geïntegreerd af te handelen. Daarnaast houdt SNT zich bezig met consultancy activiteiten op het gebied van klantvriendelijkheid en bereikbaarheid. Met ruim 4300 medewerkers verleent SNT vanuit 19 vestigingen in Nederland, België en Duitsland goede service aan miljoenen consumenten. Over het afgelopen halfjaar zag SNT de omzet met 25% stijgen naar NLG 96 miljoen.