Doornvogel vindt bevestiging onafhankelijk internetadvies

Datum nieuwsfeit: 20-09-2000
Doornvogel.com

Amsterdam, 20 september 2000

IN ZES MAANDEN GEGROEID NAAR ELF MAN;
Doornvogel.com vindt bevestiging voor onafhankelijk internetadvies

Het in februari gestartte internetadviesbureau Doornvogel.com groeit veel sneller dan verwacht. De oprichters, René Vetter en Everaldo van Doorn, hebben in zes maanden een team van elf medewerkers om zich heen verzameld. Als oorzaak van deze groei noemt Vetter de toenemende behoefte bij grote bedrijven aan onafhankelijk advies over de te volgen internetstrategie. Vetter adviseert sinds 1995 het bestuur van het NCD, Nederlands Centrum van Directeuren en Commissarissen.

Doornvogel.com onderscheidt zich in de branche door een sterke focus op strategie en concept voor internet gerelateerde activiteiten. "Onze opdrachtgevers zijn veelal de grote bedrijven die al ervaring hebben met internet", zegt Vetter. "Maar vaak blijkt dat er vanuit een verkeerde invalshoek een website is ontwikkeld, waardoor er de laatste jaren veel kapitaal is verspild. Er moet niet gedacht worden vanuit de technologie, maar vanuit de werkelijk toegevoegde waarde voor een bedrijf of zijn klant. Begin oktober levert Doornvogel.com voor Versatel een internationaal project op.

Doornvogel.com heeft ondertussen ook een participatiebedrijf opgericht, van waaruit nieuwe internetconcepten worden geëxploiteerd. Voorbeeld hiervan is het vernieuwende internetconcept Leukedingendoen.nl dat eind september wordt gelanceerd. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met onder meer Ipotentials (kapitaal), N=5 (merkstrategie), Netpresence (sitebouw) en .bone advertising (online).

Op het voormalig Storkeiland, in de omgeving van internet start-ups, kunsthallen, reclame- en castingbureaus aan de Czaar Peterstraat werden reeds meerdere ruimtes betrokken.

Noot voor de pers:

Persfoto's kunt u vinden op www.doornvogel.com/pers.html Voor meer informatie over Doornvogel.com kunt u contact opnemen met:

René Vetter
T. 020 ­ 7 710 710