Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

'Helft CRM-oplossingen is maatwerk'

Datum nieuwsfeit: 20-09-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Persbericht

Voor meer informatie:

AVAYA Nederland
Ruud Alaerds
Tel: 030 609 76 00
Fax: 030 609 76 50
(ralaerds@avaya.com)

Lammers van Toorenburg PR
Francine Loos
Tel: 030 656 50 70
Fax: 030 656 54 73
(avaya@lvtpr.nl)

HELIVIEW/ AVAYA ONDERZOEK WIJST UIT:
HELFT CRM-OPLOSSINGEN IS MAATWERK

TER PUBLICATIE: 20 SEPTEMBER 2000

NIEUWEGEIN - CRM-oplossingen komen in grote organisaties toch minder voor dan de huidige media-aandacht doet vermoeden. Uit onderzoek van Heliview en Avaya onder de grootste bedrijven van Nederland is gebleken dat slechts een derde van deze organisaties een CRM-oplossing in gebruik heeft. CRM wordt daarbij niet als een standaardoplossing gezien. 51% van de organisaties die een CRM-oplossing gebruikt heeft dit als een maatwerksysteem in de organisatie moeten implementeren. En van de 49% van de organisaties die wel voor een standaard CRM-oplossing heeft gekozen, heeft een derde deze moeten aanpassen op de wensen/eisen van de organisatie.
Gebruikers zijn in het algemeen wel gelukkig met de aanwezigheid van een CRM-oplossing. Tweederde noemt hogere productiviteit door toegenomen gebruiksgemak als reden. De helft ziet een rendementsverbetering in de interne afstemming. De over het algemeen als zeer belangrijk bestempelde verbetering in klantbehandeling en klantcontact wordt vooral in de non-profit, de handel en industrie onderkend. De zakelijke en financiële dienstverlening ziet deze verbetering nog te weinig.

Dit zijn enkele resultaten uit een onderzoek dat door Heliview Marketingservice in opdracht van AVAYA Nederland is gehouden onder 125 sales & marketing-eindverantwoordelijke personen binnen de top 1.000-organisaties van Nederland.

Op deze plaats zit een diagram van het onderzoek "Gebruik CRM-oplossingen", mocht u deze willen ontvangen, mail dan naar (douwejan@lvtpr.nl)

De CRM-oplossing wordt doorgaans vooral door de marketing- en salesafdelingen gebruikt. Opvallend is dat serviceafdelingen nog relatief weinig gebruikmaken van de aanwezige CRM-oplossing. Afgaande op de inschatting van de in CRM investerende organisaties, zal in deze situatie niet direct verandering komen. Dit betekent in feite dat CRM nog vooral een toepassing is voor de marktgeoriënteerde disciplines binnen bedrijven en niet bedrijfsbreed gedragen wordt of zal worden.

Heliview Marketingservice
Heliview Marketingservice B.V. is sinds 1983 actief als een full-service marktonderzoeksbureau. Inmiddels is Heliview uitgegroeid tot marktleider op het gebied van gespecialiseerd marktonderzoek in de Benelux. In de ICT markt wordt continu onderzoek verricht naar de ontwikkelingen op het bied van informatie- en communicatietechnologie. Op basis van deze continumetingen geeft Heliview de ICT- en de Telecom Monitor® uit, deze studies geven elk afzonderlijk een compleet beeld van de markt en de ontwikkelingen.
Daarnaast wordt ook de consumentenmarkt op het gebied van ICT zorgvuldig in kaart gebracht met de Consumer Monitor®. Met deze producten heeft Heliview volledig inzicht in de ICT markt en is daardoor instaat haar relaties te informeren en te adviseren.

Avaya
Avaya, de voormalige Enterprise Networks Group van Lucent Technologies, levert communicatiesystemen voor bedrijven, overheden en andere organisaties.
Avaya biedt oplossingen voor spraak, geconvergeerde spraak en data, Customer Relationship Management, messaging en multiservice netwerken en netwerkbekabeling. Avaya is wereldwijd marktleider in messaging en en netwerkbekabeling en marktleider in de Verenigde Staten op het gebied van bedrijfscommunicatiesystemen en call center-systemen. Dankzij een breed portfolio aan diensten en producten en strategische allianties met technologie- en consultingbedrijven is Avaya totaalleverancier van complete eBusiness-oplossingen. Het hoofdkantoor van Avaya staat in Basking Ridge, N.J. (Verenigde Staten). Avaya Nederland heeft vestigingen in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie