Siennax biedt ASP in Europa Lotus LearningSpace 4.0

Datum nieuwsfeit: 20-09-2000

Aan de redactie,

E-learning via een Application Service Provider (ASP) is de laatste nieuwe ontwikkeling op het gebied van e-learning. Tot nu toe zijn het met name Amerikaanse bedrijven die zich bezig houden met hosting van e-learning applicaties gericht op de B2B-markt (Docent, Ed-X.com and Cyberstateu.com).

Het Nederlandse bedrijf Siennax International BV, de eerste pure-play ASP, heeft vandaag bekendgemaakt dat zij als eerste ASP in Europa Lotus LearningSpace 4.0 aan gaat bieden. Hosting van deze applicatie stelt klanten van Siennax in staat in zeer korte tijd grote groepen medewerkers op een innovatieve manier cursussen te laten volgen. In tegenstelling tot de vaak wekenlange implementatietijd bij aanschaf van dergelijke applicaties, kan implementatie van het e-learning platform via het ASP-model van Siennax binnen 48 uur plaatsvinden.

De voordelen van e-learning, zoals individuele keuzemogelijkheden voor werknemers om zelf tijd, plaats en leertempo te bepalen, zijn algemeen bekend. Ondanks de grote besparingen in kosten en tijd die dit oplevert, aarzelen veel bedrijven nog steeds om een e-learning oplossing aan te schaffen, omdat de implementatie van een dergelijk platform vaak erg lang duurt. Het ASP-model biedt een oplossing voor dit probleem. ASP
's hebben namelijk de ervaring en
kennis in huis om bedrijven te helpen bij de overstap naar e-learning, tegen relatief lage investeringskosten. Ook verzorgt een ASP de implementatie en de technische ondersteuning van de leeromgeving. Siennax heeft reeds enkele e-learning klanten, waaronder Solvay Pharmaceuticals en richt zich met deze oplossing nu met name op grote bedrijven (Fortune Top 1000).

Het volledige persbericht vindt u in de bijlage. De tweede bijlage bevat achtergrondinformatie over het concept 'e-learning via het ASP-model'. Op aanvraag is ook een casestudy beschikbaar over de ervaringen van Solvay Pharmaceuticals met het e-learning platform van Siennax. Als u deze case-study wilt ontvangen of voor andere aanvullende informatie, kunt u contact opnemen met Nancy van Kuijk, Applied Communications, tel: 020 - 531 37 43.

Met vriendelijke groet,

Nancy van Kuijk

Applied Communications

Oosterdok 2, 1011 VX Amsterdam

T.+31 20 531 3700 ext.743

F.+31 20 531 3701

www.appliedcom.com

(See attached file: Lotus learningspace FINAL_NL.doc)(See attached file: achtergrondinfo eLearning via ASP.doc)

- PERSBERICHT -

SIENNAX HOST ALS EERSTE ASP IN EUROPA LOTUS LEARNINGSPACE 4.0

AMSTERDAM, 20 september, 2000 - Siennax International BV, de snel groeiende pure-play ASP, heeft vandaag bekendgemaakt, dat zij als eerste ASP in Europa Lotus LearningSpace 4.0 aan gaat bieden. Hosting van deze applicatie stelt klanten van Siennax in staat in zeer korte tijd grote groepen medewerkers op een innovatieve manier cursussen te laten volgen. In tegenstelling tot de vaak wekenlange implementatietijd bij aanschaf van dergelijke applicaties, kan implementatie van het e-learning platform via het ASP-model van Siennax binnen 48 uur plaatsvinden.

Herb Prooy, CEO en mede-oprichter van Siennax: "Het e-learning concept op zich is niet nieuw, e-learning via ASP wel. Het ASP model heeft diverse voordelen voor bedrijven, zoals lagere investeringskosten, snelle implementatie en technische IT ondersteuning."

Lotus LearningSpace 4.0 biedt bedrijven een platform voor elektronisch leren. Binnen deze leeromgeving kunnen diverse cursussen gebruikt worden. Dit kan variëren van een standaard training tekstverwerken tot volledig op maat gemaakte trainingen. Organisaties kunnen de leeromgeving volledig aanpassen aan hun eigen wensen. Cursisten kunnen zowel individueel in hun eigen tempo leren, als in groepsverband. Ook 'live' interactie met anderen is mogelijk in een virtueel klaslokaal.

Coks Stoffer, Algemeen Directeur van Lotus Nederland: "Lotus onderkent het belang om op grote schaal applicaties aan te bieden via hosting. Siennax is duidelijk innovatief en heeft reeds resultaten geboekt. Het teleleer-platform Lotus LearningSpace via ASP leent zich uitdrukkelijk om te voorzien in de grote vraag vanuit de markt."

Als pure-play ASP verzorgt Siennax ook de technische implementatie en de consultancy rond de e-learning platforms. Hiervoor heeft Siennax een team van e-learning consultants in dienst, die organisaties begeleiden bij het ontwikkelen van een e-learning strategie en het opzetten van een virtuele leeromgeving. Voor de inhoud van de leeromgeving wordt samengewerkt met een aantal contentpartners. Deze partners leveren Siennax een breed aanbod aan cursussen, zoals Office-trainingen, persoonlijke vaardigheidscursussen en maatwerkpakketten.

Siennax heeft al ervaring opgedaan met het hosten van Lotus LearningSpace voor het bedrijf Solvay Pharmaceuticals, een internationaal chemisch farmaceutisch concern. Martyn Pranger, projectmanager bij Solvay: "Het e-learning platform van Siennax is een zeer efficiënte en flexibele manier om in korte tijd een grote groep medewerkers op te leiden. De implementatietijd is erg kort en Siennax verzorgt de volledige technische ondersteuning."

Over Lotus
Lotus Development Corporation is wereldwijd marktleider in softwareoplossingen voor messaging, collaboration en knowledge management. Lotus richt zich met haar aanbod op zowel kleine als multinationale ondernemingen. Centraal in de oplossingen van Lotus staat het uitgangspunt dat Internettechnologie mensen op een wereldwijde schaal laat samenwerken. Lotus levert zowel de client-, server- als de platformproducten voor (real-time) samenwerking, berichtenverkeer en applicatieontwikkeling. Daarnaast biedt Lotus een uitgebreid pakket kantoor- en productivity-applicaties, compleet met Internet-functionaliteit. Ondernemingen die kiezen voor Lotus-oplossingen, kunnen rekenen op professionele consultancy en dienstverlening van de Lotus Professional Services-organisatie en van de Lotus Business Partners. Lotus is opgericht in 1982 en is sinds 1995 onderdeel van IBM. Het bedrijf heeft circa 8.500 medewerkers en brengt haar producten wereldwijd via de meer dan 20.000 Business Partners in meer dan 80 landen op de markt.

Over Siennax International
Siennax is een snel groeiende pure-play Application Service Provider (ASP) met een duidelijke focus: consultancy, hosting van applicaties en het leveren van connectiviteitsdiensten aan zakelijke gebruikers op geografisch verspreide locaties. Het dienstenportfolio van Siennax reduceert de druk op IT resources door het vrijmaken van bestaand IT personeel en door onmiddellijke toegang te bieden tot de door Siennax opgebouwde kennis en ervaring. Voor de klanten betekent dit dat de noodzaak van het onderhouden van een ingewikkelde ICT-infrastructuur wegvalt, zodat zij zich kunnen concentreren op hun eigen kernactiviteiten.

Siennax' portfolio omvat beveiligde e-mail, intranet, extranet, e-commerce, e-learning, kennismanagement en documentmanagementapplicaties. Deze web-based applicaties zijn toegankelijk voor de klanten via het internet en via het Wireless Application Protocol (WAP). Siennax heeft partnerovereenkomsten met onder meer Microsoft, IBM/Lotus, Sun-Netscape, Oracle en Documentum. Voor meer informatie, zie www.siennax.nl.

Siennax is in 1998 opgericht en is een besloten vennootschap gefinancierd door de Nederlandse incubator Twinning en Prime Technology Ventures. Het hoofdkantoor van Siennax is gevestigd in Amstelveen. Siennax heeft daarnaast kantoren in Enschede en Eindhoven, en een Duits kantoor in Kassel, Duitsland.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Nancy van Kuijk Miranda Velzeboer
Applied Communications Lotus Nederland
Tel: 020 - 5313700 Tel: 020 ? 3141176
(nancy@appliedcom.com) (miranda_velzeboer@lotus.com) www.appliedcom.com www.lotus.nl