Softmerce.com introduceert 'de gratis website'

Datum nieuwsfeit: 20-09-2000

Persbericht Maarssen 20 september 2000

Softmerce.com introduceert 'de gratis website'
Als het aan Softmerce.com ligt kan elk bedrijf vanaf vandaag beschikken over een professionele databasegestuurde website. Het internetbedrijf uit Maarssen introduceert namelijk een uniek concept, waarbij websites gratis worden ontworpen en gebouwd. Klanten betalen alleen de maandelijkse hostingkosten voor de site.

Softmerce.com (www.softmerce.com) levert dynamische websites en e-commerce-toepassingen voor bedrijven die toe zijn aan een belangrijke (vervolg-) stap richting e-commerce. Daarbij neemt Softmerce.com zoveel mogelijk drempels weg. Tegen zeer gunstige voorwaarden helpt Softmerce.com bedrijven op weg, en heel veel verder. Softmerce.com is een initiatief van de internetondernemers Edwin Basten en Marco van den Bosch. Beiden hebben jarenlange ervaring met de ontwikkeling van databasetoepassingen (The Knowledge Factory: www.tkfy.com) en e-commerce (Le Château: www.chateauonline.nl).

Waarom een website gratis leveren?
Als ondernemer heb je tegenwoordig een website nodig. En websites kun je overal krijgen, zo lijkt het. Je kunt er bijvoorbeeld online zelf een bouwen. Maar Edwin Basten gelooft daar niet zo in. 'Het is zoiets als ondernemers een voetreis naar Rome cadeau geven. Het ontwerpen van een website is werk voor professionals. De meeste ondernemers weten dat en hebben geen tijd en zin om het zelf te doen. Van de andere kant schrikken bedrijven vaak als ze horen wat het kost om een complete e-commerce-website te laten bouwen. Je praat dan over bedragen van minimaal 15.000 gulden, oplopend tot enkele tonnen.'

Volgens Marco Van den Bosch zijn de basisfunctionaliteiten van de meeste websites gelijk. 'Waarom zouden ondernemers dan steeds het volle pond betalen voor de ontwikkeling van hun site? Wij hebben een databasetoepassing ontwikkeld op basis van onze jarenlange ervaring met e-commerce en databases. Deze toepassing gebruiken we iedere keer weer als fundament voor nieuwe websites. In combinatie met de specifieke wensen van de klant ontwikkelen we zo heel efficiënt een 'customized' website.'

Gratis, maar dan heb je ook wat...
Softmerce.com ontwerpt en bouwt een website volledig volgens de wensen van de klant: van eenvoudige pagina's tot een complete e-commerce-omgeving. De klant betaalt hiervoor niets, zolang de wensen gerealiseerd kunnen worden met de Softmerce software. Is er meer nodig? Geen probleem, tegen gunstige tarieven bouwen ervaren programmeurs en designers elke gewenste maatwerkoplossing.

Voor de online betaalfaciliteit werkt Softmerce.com samen met Bibit. Door een speciale samenwerkingsovereenkomst met dit bedrijf kan Softmerce.com de Bibit Payment Service maar liefst 40% goedkoper aanbieden. In een handomdraai wordt de Softmerce Shopping Module van een e-commerce-website gekoppeld aan het Bibit-betalingssysteem.

De hostingtarieven voor een Softmerce website zijn marktconform: al vanaf 199 gulden per maand. Bij het ontwikkelen van een site wordt een hostingcontract voor 1 jaar afgesloten. Bedrijven kunnen hun website zelf online onderhouden en uitbreiden. Softmerce.com biedt hiervoor ook begeleiding en opleidingsmogelijkheden.

Softmerce.com in Europa
Softmerce.com investeert dit jaar 3 miljoen gulden in het Softmerce-concept. Introducties in België en Engeland staan gepland voor het laatste kwartaal van 2000, waarna andere Europese landen zullen volgen. Inmiddels werken er bij Softmerce.com 25 mensen. Een eigen development-afdeling ontwikkelt Softmerce voortdurend verder, om steeds nieuwe functionaliteiten en toepassingen gratis te kunnen aanbieden. Klanten kunnen zo steeds beschikken over de meest actuele technologie.

Uniek is de samenwerking die Softmerce.com aangaat met partners en franchisenemers. Zo kunnen bijvoorbeeld internetproviders gebruik maken van het concept om hun zakelijke klanten gratis websites te leveren. De eerste provider die met Softmerce.com samenwerkt is Knoware Internetdiensten in Bunnik.

Online aanmelden
De website van Softmerce.com (www.softmerce.com) legt duidelijk uit hoe e-commerce met Softmerce werkt. Er zijn ook voorbeeldsites te zien. De site biedt een online aanmeldmogelijkheid, maar contact opnemen kan natuurlijk ook via telefoon of e-mail.

Softmerce.com is een Webtower company (www.webtower.nl).

Contactpersoon:
Edwin Basten