Sun Microsystems demonstreert testomgeving e-business

Datum nieuwsfeit: 20-09-2000
Sun demonstreert testomgeving e-business

Amersfoort, 20 september 2000 - Sun Microsystems heeft in Menlo Park, Californië (VS), een Public Key Infrastructure-omgeving (PKI) geïmplementeerd, die dienst doet als testomgeving voor e-business. De infrastructuur is ontwikkeld op basis van het Identrus-model, een model ontwikkeld voor internethandel, en is onderdeel van het iForce Ready-centrum. Dit centrum biedt Sun's klanten naast makkelijke toegang tot oplossingen ook inzicht in de ontwikkelingsaspecten van PKI en in tal van omgevingsinstellingen. Daarnaast biedt het centrum inzicht in de manier waarop technologieën die geschikt zijn voor het Identrus-model, op locatie geïmplementeerd kunnen worden.

De testomgeving voor Identrus is ontwikkeld door Sun en de Sun-Netscape Alliance, iPlanet. Hier kunnen bedrijven kennisnemen van de Identrus Four Corner Transactional Model PKI-omgeving. Zo hoeven zij zelf geen kostbare tests in eigen huis uit te voeren. Bij het iForce Ready-testcentrum werkt een projectteam, bestaande uit Sun-experts, Independent Software Vendors (ISV's) en System Integrators (SI's), samen met klanten om applicaties die als basis de Identrus-architectuur hebben, te integreren.

Het iForce Ready-centrum in Menlo Park, Californië (VS) ontwikkelt oplossingen op Sun-servers met het Solaris-besturingssysteem. Daarbij wordt de SunConnect-architectuur van Sun toegepast, die gebaseerd is op de principes van Application Programming Interfaces (API's) voor open systemen. De technologische componenten van de Identrus-oplossing van Sun bestaan uit de Trustbase Transaction Manager van iPlanet, aanvullende iPlanet-producten en softwareproducten van andere ISV-partners. Door de toevoeging van de Trustbase Transaction Manager-laag van iPlanet voor identiteitscontroles kan de Identrus-gemeenschap toegevoegde waarde leveren zoals messaging-support, transactieondertekening, routing en ondersteuning voor diverse transportdiensten, autorisatie en logging- en billing-functionaliteiten.

Bij de totstandkoming van de Identrus-testomgeving werkt Sun Microsystems nauw samen met technologiepartners zoals iPlanet E-Commerce Solutions, Baltimore Technologies, Argus Systems Group, Chrysalis-ITS, nCipher, Gemplus, Datakey en ValiCert. De technologieën van deze partners maken het voor Sun mogelijk een open omgeving te realiseren met end-to-end oplossingen, die zowel betrouwbaar als schaalbaar zijn. Er zijn iForce Ready-centra gevestigd in Tokyo, Parijs en Menlo Park (Californië). Deze centra ondersteunen klanten van Sun binnen iedere bedrijfstak gedurende het gehele traject van proof-of-concept tot pilot-programma.

Sun Microsystems
Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie 'The Network Is The Computer' een leidende positie veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. Met haar technologie voorziet Sun het Internet van de kracht waarmee ondernemingen wereldwijd profiteren van de netwerkeconomie: 'We're the dot in .com'. Sun behaalde een jaaromzet van $ 15,7 miljard en is vertegenwoordigd in meer dan 170 landen. Op www.sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en 'The Network Is The Computer' zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle SPARC-handelsmerken worden onder licentie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.

VOOR MEER INFORMATIE:
Sun Microsystems Computers