Emerson kiest voor Click Commerce

Datum nieuwsfeit: 21-09-2000

Emerson kiest Click Commerce' ECM-oplossing voor de bouw van gepersonaliseerde Internet-systemen om relatie met zakelijke klanten te versterken

Hoofddorp, 21 september 2000 -- Emerson Electric (NYSE: EMR) heeft Click Commerce (Nasdaq: CKCM), toonaangevend aanbieder van Enterprise Channel Management (ECM)-oplossingen, gekozen voor het creëren van een business-to-business e-commerce platform. Dit platform moet de verschillende divisies van Emerson in staat stellen om hun systemen naadloos te integreren zowel tussen divisies onderling als met duizenden distributiepartners over de hele wereld. Dankzij de Click Commerce Relationship Manager kunnen de Emerson-divisies gepersonaliseerde content en specifieke applicaties binnen een beveiligde omgeving aanbieden aan iedere gebruiker binnen hun complexe netwerk. Onder een enterprise-licentie kunnen alle divisies van Emerson de Relationship Manager gebruiken als gestandaardiseerd e-commerce platform. Daarnaast kunnen zij licenties nemen op die applicatiemodules, die het beste aansluiten op hun behoeften.

"Deze strategische aanpak en de samenwerking met Click Commerce bieden ons de kans om één gezicht aan de klant te tonen. Door onze divisies effectiever met elkaar te koppelen kunnen zij hun performance stroomlijnen en hierdoor waarde toevoegen aan hun relaties bij alle schakels in de waardeketen, van Emerson, naar dealers en naar eindgebruikers," zegt Charles A. Peters, Emerson's executive vice president. "We zullen uiteindelijk de vruchten plukken van een toegenomen omzet doordat we nieuwe klanten en nieuwe markten kunnen bereiken. Bovendien verwachten we andere voordelen van het systeem zoals verbeterde klantentevredenheid en merkentrouw."

Twee divisies van Emerson, Emerson Power Transmission Corp. en Fisher-Rosemount, maken als eerste een start met de implementatie van de ECM-oplossingen. Emerson Power Transmission (EPT) produceert en verkoopt een uitgebreide reeks van producten voor de aandrijving van motoren. Het bedrijf gaat een gemeenschappelijke klanteninterface scheppen waarmee zowel distributeurs als eindgebruikers van EPT real-time online toegang krijgen tot product-, prijs- en verzendinformatie.

Emerson's Fisher-Rosemount-divisie, een wereldwijde leider op het gebied van producten voor procesbeheer en oplossingen waaronder kleppen, regelaars, overbrengers, analyse-producten, producten voor procesautomatisering, software en diensten, heeft een 'Common Customer Portal' geschapen om haar vele klanten in de procesbewakingsindustrie te ondersteunen.

Een belangrijk kenmerk van het Click Commerce-platform is de mogelijkheid om diverse lagen binnen verschillende distributiekanalen te modelleren. Het Emerson-systeem is gebouwd rondom klantspecifieke extranetten en zal partners en klanten in staat stellen om hun eigen accounts en gebruikers- en klantengroepen te beheren. Dit houdt in dat elke kanaalpartner toegang krijgt tot zijn eigen klantengroepen via een gemeenschappelijk Emerson-softwareplatform. Andere belangrijke eigenschappen van de Click Commerce-oplossing zijn ondernemingsbrede productcatalogi, een hosting service, de klanteninterface, contactbeheer, beheer van leads, offerteaanvragen door klanten en ondersteuning bij de configuratie. Bovendien biedt het Emerson-systeem functionaliteit voor distributiepartners, waarmee zij door de hele keten heen hun klanten kunnen beheren en transacties met hun kunnen afsluiten, inclusief aftersales-ondersteuning.

"We zijn zeer verheugd over de kans om een belangrijke component in Emerson's e-commerce strategie te kunnen leveren, zegt Michael Ferro, Jr., CEO van Click Commerce. "Door op een enkel e-commerce platform te standaardiseren, geloven we dat Emerson zal bevestigen dat substantiële kostenbesparingen en snellere time to market mogelijk zijn met Click Commerce' Enterprise Channel Management-oplossing."

Emerson verandert de manier waarop het zaken doet, door actief te zoeken naar voordelen op drie gebieden: inkoop van onderdelen, productiviteit en nieuwe businessmodellen. Emerson heeft tot op heden 50 miljoen US dollar geïnvesteerd en zal dit jaar meer dan tien procent van haar verkopen online realiseren. Op dit moment wordt binnen de onderneming gewerkt aan 115 projecten op dit gebied.

Over Emerson

Emerson Electric Company (www.emersonelectric.com) uit St. Louis is wereldwijd marktleider in het aanbieden van innovatieve technologieën en oplossingen aan klanten in vijf zakelijke segmenten: procesbeheer, industriële automatisering, elektronica en telecommunicatie, verwarming, ventilatie en air conditioning, en huishoudelijke apparaten en gereedschappen. Het bedrijf behaalde in boekjaar 1999 een omzet van 14,3 miljard dollar.

Over Click Commerce

Click Commerce (Nasdaq: CKCM) is een toonaangevend aanbieder van Enterprise Channel Management-oplossingen die alle handelsactiviteiten van de verkooppartners van bedrijven synchroniseren. Onder meer American Standard, Black & Decker, Delphi, Emerson, Hyundai, Kawasaki, Mitsubishi, Motorola en Qualcomm gebruiken Click Commerce' oplossingen voor het beheren van hun complexe distributiekanalen. Met haar geïntegreerde e-business platform en bewezen reeks toepassingen, stelt Click Commerce grote ondernemingen in staat om hun merkloyaliteit, klantentevredenheid en financiële resultaten te verbeteren. Click Commerce' hoofdkantoor bevindt zich in Chicago. Het bedrijf heeft Europese kantoren in Amsterdam, Londen en München.

Voor meer informatie:

Click Commerce, Jennifer Amejka, European Marketing Manager, telefoon: +49 (0)811 60095-235, e-mail: (amejka@clickcommerce.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 4177 177, e-mail: (annemieke@footprint.nl)