PATROLÂ for R/3 optimaliseert backoffice B2B-transacties

Datum nieuwsfeit: 21-09-2000
Nieuwe oplossing van BMC Software verbetert B2B-ervaringen van de klant

PATROL® for R/3 optimaliseert backoffice B2B-transactieomgeving

Amsterdam, 21 september 2000 - BMC Software Inc., toonaangevend aanbieder van e-business systeembeheeroplossingen, introduceert de eerste fase van haar business-to-business (B2B) strategie: de PATROL® for R/3 productreeks. Deze complete backoffice oplossing voegt nieuwe mogelijkheden toe aan BMC Software's SAP R/3 beheermogelijkheden. PATROL for R/3 biedt maximale toegevoegde waarde voor e-business ondernemingen door middel van optimaal beheer voor B2B SAP R/3, de basis van mySAP.com en andere backoffice B2B-omgevingen.

De PATROL® for R/3 productreeks biedt klanten in één oogopslag een overzicht van hun onderneming; ideaal voor het end-to-end beheren van B2B-omgevingen. Met behulp van de nieuwe oplossing kunnen klanten de stap maken van monitoring naar managing van hun SAP R/3-omgevingen waardoor snelle en efficiënte invoering van e-business/B2B-initiatieven mogelijk wordt.

"R/3 is leider op het gebied van e-business backoffice transactieverwerking en enterprise resource planning", vertelt Noah Perlman, vice president en general manager van de ERP Business Unit van BMC Software. "Voor succesvolle inzet van e-business is het van groot belang dat klanten SAP R/3 goed beheren, waarbij een volledig overzicht over de prestaties van essentieel is. PATROL for R/3 optimaliseert de ervaringen van klanten door middel van betere reactietijden, hogere beschikbaarheid en schaalbaarheid en snellere inzet van zakelijke B2B."

De nieuwe productreeks zorgt ervoor dat ondernemingen menselijke fouten kunnen voorkomen, sneller betrouwbare informatie kunnen vergaren over de B2B-omgeving, hun bronnen kunnen optimaliseren en kostbare downtime kunnen voorkomen. Dit alles komt de ervaringen van de klant ten goede. Tevens biedt PATROL for R/3 toonaangevende e-business leveranciers de mogelijkheid om prestatieknelpunten te voorkomen door middel van pro-actief beheer van essentiële B2B-componenten, waarbij SAP R/3 service levels worden gemeten en in de gaten worden gehouden. Hierdoor ontstaan inzicht in en de mogelijkheid tot actie voor het afstemmen van B2B gebruikerservaringen.

Met deze introductie biedt BMC Software nieuwe backoffice B2B optimalisatietoepassingen voor e-business ondernemingen: · PATROL for R/3 Suite: Biedt SAP R/3 basis administratief personeel en medewerkers van het operation center een uitgebreide reeks hulpmiddelen voor monitoring van R/3-prestaties en resource management, voor optimale R/3 gebruikerservaringen.
· PATROL Extensions for R/3: BMC Software's andere geavanceerde hulpmiddelen maken gebruik van de kracht van de PATROL for R/3 productreeks voor het bieden van een volledige B2B overzicht aan de afdelingen operations en bedrijfsadministratie.

De nieuwe productreeks biedt PATROL's krachtige mogelijkheden voor applicatiebeheer, waaronder diagnose, prestatiemeting en voorspelling. De producten bieden klanten real-time service level meting- en rapportage, dynamisch beheer van systeembronnen, gedetailleerde gegevensverzameling, analyse, real-time probleemaanduiding en automatische databaseadministratie.

"Als leidende e-business leverancier zijn we ons bewust van het belang van de R/3-omgeving voor onze B2B-omgeving", aldus Karlheinz Sosenheimer, binnen Lufthansa Systems GmbH verantwoordelijk voor systems operations. "Met BMC zijn we verzekerd van de hoogst mogelijke beschikbaarheid en prestaties van onze backoffice B2B-omgeving. We zijn ervan overtuigd dat BMC ons echte end-to-end oplossingen zal blijven leveren voor het beheren van onze zakelijke transacties en klantenervaringen."

Deze producten garanderen - samen met BMC Software's OnSiteâ"¢-programma, het eerste certificatie- en brandingprogramma voor e-business in de sector - klanten dat hun backoffice B2B-omgevingen optimaal zullen presteren. Het OnSite-symbool biedt eindgebruikers de zekerheid en het vertrouwen dat hun e-business elke dag de hele dag functioneert.

Belangrijkste producten
BMC Software's geavanceerde producten bieden e-business ondernemingen in staat volledige oplossingen voor hun B2B backoffice-omgevingen. Naast de PATROL for R/3 productreeks biedt BMC Software een volledige lijst backoffice-oplossingen voor applicaties, databases, enterprise resource planning, messaging en middleware en mainframes.

Prijs en beschikbaarheid
Alle BMC Software B2B backoffice-oplossingen zijn vanaf nu verkrijgbaar. De prijzen van de PATROL for R/3-producten kunt u opvragen bij het Nederlandse verkoopkantoor in Nieuwegein.

BMC Software
BMC Software is wereldwijd toonaangevend leverancier van beheeroplossingen en levert de meest complete systeembeheersoftware voor bedrijven die elektronisch zakendoen, maar ook gegarandeerde snelle implementatie. Deze Application Service Assurance-strategie verbetert de beschikbaarheid, de performance en het herstelvermogen van bedrijfskritische applicaties. Bedrijven kunnen deze beheermethodologie toepassen en daarmee hun klanten en partners laten zien dat zij een optimale service kunnen leveren door zich aan te melden voor BMC Software OnSite; een certificeringsprogramma met onder meer implementatieservices en regelmatige HealthChecks, uitgevoerd door BMC Software Professional Services. BMC Software is een Forbes 500-onderneming en behoort tot de S&P 500-bedrijven. Het bedrijf realiseerde in boekjaar 2000 een omzet van ruim $1,7 miljard. Het hoofdkantoor is gevestigd in Houston, Texas. Het Nederlandse verkoopkantoor is gevestigd in Nieuwegein. Voor meer informatie: www.bmc.com

Voor redactionele informatie:
BMC Software b.v. Influx PR