Unisys introduceert ClearPath Enterprise Server NX6820

Datum nieuwsfeit: 21-09-2000
Unisys introduceert ClearPath Enterprise Server NX6820

NX6820 verbetert prestaties met 50 procent en verlaagt Total Cost of Ownership

Amsterdam, 21 september 2000 - Unisys Corporation heeft de e-@ction ClearPath Enterprise Server NX6820 op de markt gebracht. Met deze server worden de high-end prestaties van de ClearPath NX-familie met 50 procent verhoogd. Tevens betekent de introductie van de NX6820-server een verbetering van de prijs/prestatie-verhouding.

Het nieuwe ClearPath NX6820-systeem voorziet in de toenemende behoefte aan '24x7x365'-beschikbaarheid, de voorwaarde voor succes in de e-business-branche. De NX6820-server is een sterke verbetering voor Global 2000-bedrijven die te maken hebben met een toenemend aantal transacties.

Veel bedrijven komen tot de ontdekking dat zakendoen via Internet leidt tot een sterke verhoging van het aantal transacties die moeten worden verwerkt door hun huidige informatiesystemen. Bij sommige organisaties zal deze informatiestroom zich in de komende drie jaar zelfs vertienvoudigen. Door de toename van deze informatiestromen ontstaat een groeiende vraag naar enterprise-servers die beschikken over bedrijfskritische en mainframe-eigenschappen: schaalbaarheid, beschikbaarheid, interoperabiliteit, ondersteuning bij hoge transactievolumes en werken met omvangrijke databases.

Fiserv, een onafhankelijke full-service provider op het gebied van dataprocessing en informatiemanagementsystemen voor de financiele sector, zal als een van de eerste bedrijven de Unisys NX6820 in gebruik nemen. "Fiserv is al vele jaren een gebruiker van de Unisys- en NX-diensten", zegt Larry Green, Senior Vice-President Information Systems bij Fiserv. "De Unisys NX6820-server biedt tal van uitbreidingmogelijkheden en softwarecompatibiliteit tegen een sterk concurrerende prijs."

"We blijven ons marktpotentieel uitbreiden voor de Unisys e-@ction ClearPath Enterprise Servers waarbij we ons voornamelijk richten op de bancaire en financiele sector. Ook richten we ons op andere sectoren, waar bedrijfskritische omgevingen en hoge transactievolumes de centrale rol spelen", aldus Kevin McHugh, Vice-President ClearPath Business Initiative bij Unisys Systems and Technology.

De Unisys ClearPath NX6820 ondersteunt het Unisys MCP/AS-besturingsysteem, evenals Microsoft Windows NT en Windows 2000. Elke processorconfiguratie kan worden afgestemd op de individuele behoefte van de gebruiker. Er zijn acht verschillende processorconfiguraties mogelijk met elk verschillende prestatie-opties en uitgebreide upgrade-mogelijkheden. De investeringen in deze computing-omgevingen zijn verantwoord, omdat bestaande applicaties zonder conversie kunnen worden omgezet en randapparatuur makkelijk kan worden toegevoegd.

Unisys
Unisys is een bedrijf dat zich richt op het aanbieden van e-business-oplossingen. Met ruim 36.000 werknemers verdeeld over 100 vestigingen ondersteunt Unisys haar klanten bij het optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden van de Internet-economie. De mensen van Unisys ontwikkelen oplossingen, services, platforms en netwerkinfrastructuren die bedrijven en overheidsinstellingen nodig hebben om succesvol zaken te doen in dit nieuwe tijdperk. Unisys biedt een compleet portfolio aan e-@ction-oplossingen voor e-business. Deze 'repeatable' oplossingen zijn gebaseerd op de uitgebreide kennis van Unisys op het gebied van systeemintegratie, op maat gesneden en standaardoplossingen, outsourcing, Microsoft Windows NT-services, netwerkservices en merkonafhankelijk onderhoud en wereldwijde support. Daarnaast levert Unisys enterprise-class NT-servers, mainframes, middleware, software- en storage-producten. Unisys heeft voor haar oplossingen een focus op specifieke verticale marktsectoren waaronder financiële services, transport, telecommunicatie, overheid, publishing en supply chain-markten.
Het hoofdkantoor van Unisys is gevestigd in Blue Bell, Pennsylvania in de Verenigde Staten. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam Zuidoost. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op de Unisys homepage: www.unisys.com of www.unisys.nl. Beleggersinformatie is te vinden op www.unisys.com/investor.

Voor meer persinformatie:
Unisys Nederland NV