Internationaal Postsorteercentrum Cargo World Schiphol

Datum nieuwsfeit: 21-09-2000
Amsterdam Airport Schiphol

Internationaal Postsorteercentrum op Cargo World Schiphol Zuidoost

Vandaag vieren Schiphol Real Estate en de Business Unit Internationaal en Consumentenmarkt van PTT Post, het hoogste punt van het nieuwe internationale postsorteercentrum op Schiphol Zuidoost. Het nieuwe sorteercentrum, een ontwerp van De Weger Achitecten te Rotterdam wordt ontwikkeld door Schiphol Real Estate BV en krijgt circa 22.000 m² loodsruimte en 5.800 m² kantoor- en overige ruimte.

Het sorteercentrum is aan het platform gelegen in Cargo World Schiphol Zuidoost. Op deze locatie zal in de toekomst alle internationale post via, van en naar Nederland worden verwerkt. De nieuwbouw zal in mei 2001 gereed zijn en na plaatsing van alle postverwerkende systemen in oktober 2001 in gebruik worden genomen.