Titelsong nieuwste album Blof alleen op internet

Datum nieuwsfeit: 21-09-2000

Titelsong nieuwste album Bløf alleen op internet

Nieuwegein, Hilversum, Amsterdam, 21 september 2000

Vanaf vandaag is de titelsong van het nieuwste album van Bløf gratis te downloaden bij bol.com dankzij een samenwerking tussen BOL Nederland, EMI Music en DMDsecure. De akoestische versie van deze titelsong, Watermakers, zal niet op het album van Bløf verschijnen en is alleen via internet (www.bol.com) legaal te downloaden. Fans die het nummer willen beluisteren krijgen een gratis digitale sleutel die hun het recht geeft het nummer af te spelen tot 31 oktober. Daarna is Watermakers niet meer te beluisteren.

Om het nummer van Bløf digitaal te kunnen distribueren, werken BOL Nederland en EMI Music samen met DMDsecure. Binnen deze samenwerking zorgt DMDsecure voor de technische realisatie. Het bedrijf levert aan de bezoekers van BOL de digitale song en bijbehorende sleutel die fans nodig hebben om het nummer te kunnen beluisteren. De digitale sleutel wordt automatisch meegegeven op de site van bol.com. Zodoende is Watermakers van Bløf "gratis" te downloaden. Rist Brouwer, CEO van DMDsecure: "BOL en EMI trekken met deze actie het initiatief weer naar zich toe om middels het internet muziek te distribueren en te promoten."

"BOL wil haar klanten meer bieden dan alleen online verkoop van cd's. Het aanbieden van deze song van Bløf is een van de vele extra's op de site van bol.com", aldus Daniel Ropers, managing director van BOL Nederland. Paul Muller, marketing director van EMI Music Nederland onderstreept het belang van de samenwerking met BOL: "Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze artiesten dichterbij de fans te brengen. Met het aanbieden van dit exclusieve nummer van Bløf, vooruitlopend op het uitkomen van het nieuwe album op 28 september, gebruiken we ook internet om dit mogelijk te maken."

# # #

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met: DMDsecure.comBastiaan HendrikseTel.: +31 (0)20-3303372Fax: +31 (0)20-3303374http://www.dmdsecure.com BOL NederlandDaniel RopersTel.: +31 (0)30-600 8888 Fax: +31 (0)30-600 8870http://www.bol.com EMI Music NederlandPaul MullerTel.:+31 (0)35-6885900Fax: +31 (0)35-6852979http://www.emigroup.com