Vlaams minister van Onderwijs brengt werkbezoek basisschool

Datum nieuwsfeit: 21-09-2000

Datum: 19 september 2000
Fax /E-mail bestemd voor: Alle nieuwsredacties

Minister Marleen Vanderpoorten op werkbezoek bij BSGO Ten Berge Berlare

Vlaams minister van Onderwijs, mevrouw Marleen Vanderpoorten, brengt een kort werkbezoek aan de Basisschool van het Gemeenschapsonderwijs Ten Berge in Berlare op donderdag 21 september.

Omstreeks 12 uur wordt mevrouw Vanderpoorten op school verwacht. Eerst nemen de minister en de leerkrachten samen een broodjesmaaltijd. Daarna wordt de minister rondgeleid in alle afdelingen, zoals de peutertuin, de kleutertuin, de lagere school, de middenschool, de afdeling Hotel van de middenschool III Aalst-Berlare.

Maar extra aandacht zal gaan naar het zesde leerjaar. Al een aantal jaren wordt hier de methode Hoeken- en contractwerk toegepast. Deze methode traint de leerlingen in het zelfstandiger verwerken van de leerstof, wat een essentiële voorbereiding is op het secundair onderwijs.

De minister zal ongeveer twee uur uittrekken voor haar werkbezoek.

Meer inlichtingen kunt u verkrijgen bij:
Mevrouw Anny Vandercoilden,
Directeur van de Basisschool Ten Berge