Boskalis versterkt positie Zuid-Amerika met 10e thuismarkt

Datum nieuwsfeit: 22-09-2000
Royal Boskalis Westminster N.V.

PERSBERICHT No. 24 22 september 2000

Boskalis versterkt positie in Zuid-Amerika met tiende thuismarkt

Papendrecht -- Koninklijke Boskalis Westminster nv heeft met de vestiging van de tiende thuismarkt in Brazilië haar positie in Zuid-Amerika verder versterkt.

Boskalis heeft in Brazilië een nieuwe onderneming opgericht met haar Braziliaanse partner, Enterpa Engenharia Ltda. De naam van de nieuwe onderneming is Enterpa Dragagem Ltda. Het nieuwe bedrijf heeft circa 100 werknemers in dienst en beschikt over 2 hopperzuigers, 7 cutterzuigers, 2 backhoe's en overig hulpmaterieel.

Het bedrijf is inmiddels betrokken bij het kanaliseren van de 1.000 km lange Tiête-rivier, het onderhoud van de grootste haven van Brazilië, Santos, alsmede strandsuppletie bij de noordoostelijke kustplaats Fortaleza.

De vestiging van de nieuwe onderneming is van strategisch belang voor Boskalis' positie in Zuid-Amerika en past in het concept van thuismarkt positionering. Boskalis' partner in Brazilië is een toonaangevende onderneming, gevestigd in Sao Paulo en onder andere actief op het gebied van baggerdiensten.

Boskalis heeft een duidelijke groeistrategie gericht op versterking van haar positie in de markt. Het bedrijf verwacht voor dit jaar een nettowinstgroei van tenminste 15%.
Boskalis heeft een unieke marktpositionering door haar mondiale schaalgrootte en haar thuismarkten. De thuismarkten realiseren gezamenlijk ruim 60% van de concernomzet en stellen het bedrijf in staat om niet alleen op grotere werken in de wereld in te spelen, maar ook op een grote stabiele stroom van middelgrote en kleinere lokale werken.

Koninklijke Boskalis Westminster nv is een internationaal opererend concern met een leidende positie op de wereldmarkt van baggerdiensten. De kernactiviteiten van Boskalis zijn aanleg en onderhoud van havens en vaarwegen, creatie van land in water en bescherming van kusten en oevers. Met tien belangrijke thuismarktposities in Europa en daarbuiten richt de onderneming zich op alle in het baggeren voorkomende diensten. Boskalis heeft de beschikking over een veelzijdige vloot van meer dan 300 units en is actief in circa 50 landen, verspreid over 5 continenten. Boskalis heeft ruim 3.000 medewerkers in dienst.

Voor nadere inlichtingen:

Maarten Bakkenist - Boskalis Corporate Communications Telefoon: 078 6969 569
Telefax: 078 6969 489
E-mail: (m.h.p.bakkenist@boskalis.nl)

Roel Berends - Chief Financial Officer / Investor Relations Telefoon: 078 6969 360 / 06 2001 0232
Telefax: 078 6969 612
E-mail: (r.t.berends@boskalis.nl)