Gemeenten en projectontwikkelaars eens over grondkosten

Datum nieuwsfeit: 22-09-2000
Vereniging Nederlandse Gemeenten

Gemeenten en projectontwikkelaars eens over grondkostenbeleid

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), het Instituut voor Bouwrecht (IBR) en de Vereniging van Nederlandse Projektontwikkeling­ Maatschappijen (Neprom) presenteren vrijdag 22 september een nieuwe, wettelijke regeling op grond waarvan onwillige partijen, zogenaamde free riders, gedwongen kunnen worden om mee te betalen aan openbare voorzieningen op nieuwbouwlocaties. Kern van de regeling is een zogenaamde exploitatievergunning met bijbehorende lijst van voorzieningen. VNG en Neprom verwachten dat het Kabinet de voorstellen zal overnemen in de nota Grondbeleid die voor het eind van dit jaar wordt verwacht.

De discussie ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen