Renault presenteert nieuwe Trafic

Carros

Renault presenteert nieuwe Trafic

(22 september 2000)

Renault brengt op de de Beurs voor bedrijfswagens in Frankfurt een wereldpremière: een nieuwe compacte bestelauto die voor 95% de auto is die in de loop van 2001 op de markt zal komen. Het is een auto met een sterke en originele vormgeving. De "X83" (werktitel) wordt leverbaar in een bestelversie (goederentransport) en een combiversie (personenvervoer). De nieuwe Trafic werd door Renault en Opel samen ontworpen en getuigt van lef door zijn royale vormen en van degelijkheid door de overvloed aan bescherming. De auto breekt compleet met de normen van de traditionele bedrijfsauto's die we kennen. Met nieuwe motoren met commonrail, een 6-versnellingsbak en veiligheid van het hoogste niveau in zijn categorie zou de nieuwe Trafic best de nieuwe referentie in het segment van de compacte bestelauto's (max. toelaatbaar gewicht (GVW) tussen 2 en 2,8 ton) kunnen worden.

De bedrijfsautomarkt onderscheidt zich door een behoorlijke mix van bestelauto's die 50% van de Europese markt vertegenwoordigen in 2000. De compacte bestelauto vertegenwoordigt op zich 50% van het totale segment bestelauto's in Europa.

Een uitgesproken en duidelijke stijl voor professioneel gebruik De kracht van Renault is haar vermogen tot innoveren. Op een bedrijfsautomarkt die volop in ontwikkeling is, vormt de nieuwe Trafic geen uitzondering op de regel.

Hij is modern en gewaagd door zijn voorover hellende voorkant en zijn strakke lijnen en hij geeft een veilige indruk door de overlappende flankbeschermingen en de massieve bumper waarbij gelet is op de eisen voor professioneel gebruik.

De toegang tot de bestuurdersplaats, waarvan de ergonomie bestudeerd werd ten behoeve van comfort en efficiëntie, is gemakkelijker geworden dankzij een bestuurdersruimte die de naam "jumbo-effect" heeft gekregen, zonder dat dit een negatieve invloed heeft op de totale hoogte van de auto. In combinatie met de brede portieren en deuren zorgen een lage drempel en de verticale flanken van de auto -die garant staan voor een perfect vierkante ruimte achter - voor een optimale laadruimte.

Het design van de nieuwe TRAFIC plaatst de auto duidelijk bij de luxe-uitvoeringen van het segment van de compacte bestelauto. Dit is bijvoorbeeld te zien aan de prachtige de honingraatvormige, chromen grille met logo, waarbij de ontwerpers zich met name hebben laten inspireren door de Scénic.

De auto past in de sfeer van de Renault Kangoo door de "look" van zijn grote koplampen voor, de verticaal geplaatste achterlichten en de wielkuipen. De nieuwe Trafic is ontworpen door de Afdeling Industrieel Design van Renault, die in het Technocentre gevestigd is en is ontwikkeld door de engineering van de iDVU Renault in Villiers St Frédéric, regio Parijs.

Een gebruiksvoorwerp dat is afgestemd op iedere behoefte De nieuwe Trafic zal vanaf de lancering verkrijgbaar zijn in twee lengtes en twee laadvermogens (1000 en 1200 kg) zodat het aanbod optimaal afgestemd is op ieder beroep. De bestel- en combiversie (deze laatste verkrijgbaar als 2, 3, 5, 6, 8 of 9 plaatsen) zullen verkrijgbaar zijn vanaf de lancering en de versie platform-cabine, die ideaal is als basis voor extra aanpassingen zoals koelwagens of bijvoorbeeld campers, zal op de markt worden gebracht aan het einde van 2001. Daarmee vormt de nieuwe Trafic een perfecte aanvulling op het gamma bedrijfsauto's van Renault, dat al bestaat uit de Kangoo Express, de Kangoo Express Grand Volume en de Master met zijn talrijke versies.

Binnen biedt de nieuwe Trafic vernuftig comfort Het functionele dashboard met talrijke opbergvakken is een synthese van strak design, comfort en gebruiksgemak. Het interieur van de nieuwe Trafic lijkt sterk op dat van de monospaces vanwege haar ergonomie. Zo beschikt het over een dashboardkap die zijn duidelijke en uitgesproken stijl geeft de auto een dynamische, maar ook solide indruk en breekt hij met de klassieke norm die geldt voor bedrijfswagens.