Rotterdam School of Management op 5e plaats Business Week

Datum nieuwsfeit: 22-09-2000

ROTTERDAM SCHOOL OF MANAGEMENT

Rotterdam School of Management op vijfde plaats Business Week

Rotterdam School of Management behaalt in Business Week ranking vijfde plaats in Europa

Rotterdam, 22 september 2000 - De Rotterdam School of Management (RSM), de business school van de Erasmus Universiteit Rotterdam, heeft een vijfde plaats behaald op een ranglijst van Europese business schools. Het toonaangevende Amerikaanse weekblad Business Week Magazine, publiceerde afgelopen vrijdag de resultaten van een uitgebreid onderzoek onder 247 corporate recruiters en ruim 10.000 studenten op 82 business schools wereldwijd. Op de ranglijst van beste business schools waarin ook Amerikaanse business schools zijn opgenomen behaalde de RSM een zesde plaats. Het is voor het eerst dat Business Week ook scholen buiten de Verenigde Staten opneemt in het onderzoek.

Kai Peters, Dean van de RSM ziet deze ranking als een bevestiging: 'RSM is een ontmoetingsplaats voor mensen en ideeën. Als top business school is het onze taak om mensen uit het bedrijfsleven, de praktijkmensen, samen te brengen met de beste wetenschappers. Onze programma's zijn innovatief en staan bekend om het internationale karakter. De Business Week ranking bevestigt onze reputatie.'

Nieuw in het onderzoek uitgevoerd door Business Week dit jaar, is een ranglijst voor 'intellectual capital'. Deze ranking beoordeelt het vermogen van de school om, via wetenschappelijke publicaties, hedendaagse managementtheorieën en -ideeën te ontwikkelen. Dianne Cleton, Director MBA Programs: 'Ik ben zeer verheugd over het feit dat de docenten van de RSM en van de Erasmus Universiteit erkenning hebben gekregen in de Business Week ranking. Onze wetenschappelijke staf heeft vele publicaties op zijn naam staan en sommige docenten behoren tot de meest vooraanstaande experts op hun vakgebied'.

Business Week schrijft in haar verslag dat nu de beste tijd is om een MBA graad te behalen en wijst daarbij op de salarissen die hoger zijn dan ooit tevoren. Connie Tai, Director of Admissions merkt op dat 'de belanstelling voor zowel de deeltijd als voltijd MBA Programma's een stijgende lijn te zien geven, omdat steeds meer managers de waarde van een RSM MBA diploma inzien vanwege de hoge, internationale reputatie.'

===

De Rotterdam School of Management is de gerenommeerde business school van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Gesitueerd in een kennisrijke omgeving, staat de Rotterdam School of Management garant voor innovatieve managementopleidingen. Wereldwijd behoort de RSM tot de top van business schools. RSM biedt internationale full-time en part-time MBA programma's en een scala aan open en in-company management opleidingen voor managers in het bedrijfsleven, non-profit sector en overheid.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Rhea Atkinson
E-mail: (ratkinson@rsm.nl)