CDA schrijft verkiezingsprogramma van onderop

Datum nieuwsfeit: 22-09-2000

Den Haag, 22 september 2000

CDA schrijft verkiezingsprogramma van onderop

Hessels leidt nieuw proces totstandkoming CDA-verkiezingsprogramma

Vandaag benoemt het Partijbestuur van het CDA de heer mr. J.M. Hessels tot voorzitter van het Programteam. Dit team schrijft het CDA-programma voor de komende Tweede-Kamer-verkiezingen.

Jan-Michiel Hessels (57) was tot voor kort voorzitter van de Hoofddirectie van Vendex Internationaal N.V./Vendex KBB N.V. Sinds enige jaren leidt Hessels onder meer de Raad van Toezicht van Rijksmuseum Amsterdam alsmede de Raad van Toezicht van het Medisch Centrum Haaglanden. Sinds kort is hij eveneens voorzitter van de Raad van Commissarissen van Euronext, de aangekondigde fusie van de effectenbeurzen van Amsterdam, Brussel en Parijs.

Competitie van Ideeën
Hessels gaat binnen het CDA leiding geven aan een totaal nieuwe vorm om te komen tot een verkiezingsprogramma. Na de Partijraad van 4 november in Zwolle start het CDA de Competitie van Ideeën. CDA-leden en geïnteresseerden worden uitgenodigd om via een interactief proces het verkiezingsprogramma te helpen schrijven.

De Partijraad stelt tien onderwerpen vast die centraal staan in de discussie tussen de leden onderling en met geïnteresseerden van buiten de partij. Ieder thema krijgt een focusgroep die de discussie via internet, via regionale manifestaties en in de CDA-afdelingen zal aanzwengelen. Het Programteam, dat dit proces coördineert, verwerkt de resultaten van de Competitie van Ideeën in het concept verkiezingsprogramma dat in de tweede helft van 2001 aan de leden zal worden voorgelegd. De voorzitters van de focusgroepen maken deel uit van het Programteam.

Nadere informatie via Communicatie CDA-bureau, Joep Mourits, telefoon 06 222 03 933