CMG introduceert salarisverwerking via Internet

Datum nieuwsfeit: 03-10-2000

Ter info:

CMG introduceert Epayroll, salarisverwerking via Internet voor kleine en middelgrote organisaties (MKB)

Amstelveen, 22 september 2000 - CMG Bedrijfsinformatiesystemen start onder de naam Epayroll met salarisverwerking via Internet. Deze volledig nieuwe dienstverlening is vooral gericht op organisaties met 1 tot 50 werknemers. Salarisverwerking via Internet sluit optimaal aan bij de behoeften van de doelgroep. Snelheid, gemak, altijd beschikbaar en betrouwbaar zijn hierbij de sleutelwoorden. Naast het product zelf is ook de service van groot belang, en CMG heeft voor de gebruikers een uitgebreide helpdesk ingericht. Het product is gestoeld op 30 jaar ervaring in salarisadministraties en is gebaseerd op een product dat door een groot deel van CMG's klanten reeds jarenlang wordt gebruikt. Inmiddels ontvangen meer dan 1 miljoen Nederlanders hun salaris via een salarisproduct van CMG.

"Epayroll sluit perfect aan op de andere salarisverwerkingsmogelijkheden die CMG biedt. De introductie hiervan betreft een uitbreiding van onze totale dienstverlening," zegt Aad Deegeling, Adjunct Directeur divisie Personeels- en Salarisadministratiesystemen van CMG. "Op korte termijn verwachten we de dienstverlening nog verder uit te breiden met een extra service naar de Epayroll gebruikers zoals het in brede zin verstrekken van informatie op salarisgebied. Denk daarbij bijvoorbeeld aan fiscaal nieuws, maar ook aan het tijdig attenderen van gebruikers op zaken zoals het uitkeren van vakantiegeld, of attenderen op de verjaardag van een van de medewerkers."

Tot de doelgroepen van Epayroll behoren, naast het midden- en kleinbedrijf, ook startende ondernemingen. Daarnaast richt CMG zich op dienstverleners voor deze groepen, zoals de Kamers van Koophandel, banken, accountants en administratiekantoren. Epayroll maakt het de gebruiker zo eenvoudig mogelijk. Slechts het invoeren van een minimale hoeveelheid gegevens is nodig om tot een juiste salarisberekening te komen. Ter kennismaking met Epayroll biedt CMG potentiële gebruikers een proefperiode aan van 2 maanden, zonder dat daaraan kosten zijn verbonden. Daarna wordt voor elke werknemer, waarvan het salaris wordt berekend, een vast tarief in rekening gebracht zodat steeds duidelijk is wat de verwerkingskosten bedragen. CMG gaat Epayroll aanbieden naast haar oplossingen voor bedrijven die zelf hun salarisverwerking volledig zelfstandig "in-huis" verzorgen of gedeeltelijk uitbesteden door middel van de "in-service" variant - en naast haar outsourcing service voor bedrijven, die hun gehele salarisverwerking willen uitbesteden. Hoewel er altijd bedrijven zullen blijven bestaan die deze administratie volledig willen uitbesteden, hetzij geheel in eigen hand willen houden, verwacht Deegeling dat salarisverwerking via Internet een grote vlucht zal nemen.

Voor de ontwikkeling van Epayroll heeft CMG Bedrijfsinformatiesystemen niet alleen gebruik kunnen maken van haar jarenlange ervaring op het gebied van salarisverwerking, maar ook van haar expertise op het gebied van beveiliging. CMG garandeert de vertrouwelijkheid van de gegevens en zal deze niet aan derden verstrekken, behalve wanneer dat wettelijk verplicht is. Doordat CMG de salarisverwerking vanuit het eigen rekencentrum verzorgt, kan een 7 x 24 uurs beschikbaarheid van Epayroll worden gewaarborgd. Tevens is een adequate back-up van alle gegevens gegarandeerd.

CMG
CMG is een toonaangevende Europese ICT-Services Groep, die zakelijke ICT-diensten levert in de vorm van consultancy, systeemontwikkeling en -integratie, softwareapplicaties en informatieverwerking. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit haar Europese bases in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, België, Denemarken, Ierland en in het Verre Oosten vanuit bases in Australië, Singapore en Maleisië. CMG levert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. Daarnaast heeft de Groep een wereldwijde productenbusiness voor mobiele telecommunicatie met support centra in Europa, Noord - en Zuid Amerika en in het Verre Oosten. CMG is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.

CMG levert kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Een groeiend aantal diensten op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten wordt geleverd waaronder salarisverwerking, personeelsinformatiesystemen, beheer van call centers en netwerken. Meer informatie over CMG kunt u vinden op www.cmg.nl.

Voor meer informatie:
CMG Nederland B.V.contactpersoon: Helen HosmanCorporate Communicatie ManagerTel: 020 - 50 33 000E-mail adres: (helen.hosman@cmg.nl) Monogram Communication Strategies (MCS) BV contactpersoon : Robert de MollTel : 023 - 56 28 208 E-mail adres: (robertdm@monogram.nl)