Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

NS leggen advies Consumentenorganisaties naast zich neer

Datum nieuwsfeit: 22-09-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)

NS leggen advies Consumentenorganisaties naast zich neer

De Consumentenorganisaties in het LOCOV zijn teleurgesteld over het besluit van de NS om de Meermanskaart en het Avondretour af te schaffen. Met dit besluit legt de NS het advies van de consumentenorganisaties om beide kaarten te handhaven naast zich neer. De organisaties vinden de afschaffing van de kaartsoorten een verschraling van het aanbod aan de reiziger.

De Consumentenorganisaties in het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer LOCOV, de ANWB, Consumentenbond, Ouderenorganisatie CSO, Fietsersbond, Gehandicaptenraad en reizigersvereniging ROVER hebben in juli advies uitgebracht aan de NS over de voorgenomen tariefplannen.

De consumentenorganisaties plaatsen kanttekeningen bij het als vanzelfsprekend hanteren van het inflatiepercentage voor de tariefverhogingen. Hierdoor laat de NS ten onrechte bepaalde efficiencyverbeteringen in de kostenstructuur buiten beschouwing. Daarnaast maakt de NS niet duidelijk in hoeverre een stijging in de inflatie daadwerkelijk representatief is voor de kostenontwikkeling bij de NS.

De consumentenorganisaties vinden het afschaffen van de Meermanskaart en het Avondretour een verschraling van het aanbod aan de reizigers. De omvang van het gebruik rechtvaardigt naar de mening van de Consumentenorganisaties niet de afschaffing van deze beide kaarten. De daling van het gebruik van de Meermanskaart is mogelijk ook een gevolg van de beperkte communicatie over deze kaart door de NS.

De consumentenorganisaties vinden de afschaffing van het Avondretour onbegrijpelijk. Het is een duidelijk en wervend product dat door reizigers zeer op prijs wordt gesteld en juist reizigers trekt buiten de spits. Indien de NS meent dat het een onduidelijk product is, zou ze dit product eveneens duidelijker moeten communiceren.

Deze pagina is gemaakt op: 30-09-2000
Laatste verandering: 30-09-2000

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie