Politiebericht Utrecht: districten Utrecht Stad, 09.30 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 23-09-2000

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht Stad, 09.30 uur
Snelheidscontrole

UTRECHT Vrijdagmiddag hield de politie op de Cartesiusweg een snelheidscontrole. Tussen half tien en twaalf uur werden 1812 voertuigen gecontroleerd. Voor 115 bestuurders werd een bekeuring uitgeschreven. Op de Cartesiusweg geldt een maximum snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 93 km/u.

Verkeersongeval letsel

UTRECHT Een 28-jarige bestuurder uit Utrecht reed vrijdagochtend 22 september met vier vrienden over de Biltstraat in de richting van de Berekuil om zo de Sartreweg op te rijden.

Op dat moment reed een 30-jarige bestuurder uit Maarssen van een shovel vanuit de richting Sartreweg in de richting van de Waterlinieweg. Door nog onbekende oorzaak reed de bestuurder van de shovel tegen de linker voorkant van de tegemoetkomende auto aan.

Door de aanrijding raakte alle inzittenden uit de personenauto gewond. De slachtoffers werden met hoofd, nek en beenletsel overgebracht naar het UMC en het Lorentz ziekenhuis in Zeist.

Man wil onder invloed gaan rijden

UTRECHT Tijdens de surveillance zag de politie zaterdagmorgen omstreeks kwart over zes een man aanstalte maken om weg te rijden. Doordat de man erg onhandig weg reed trok dat de aandacht van de politie.

Toen de politie de man aansprak werd er direct alcohol geroken. Hierop moest de man een blaastest afleggen en bleek dat hij gedronken had. Op het bureau kwam uit de ademanalyse dat de 29-jarige inwoner uit Utrecht 1,55 promille alcohol in zijn bloed had.

De man moest zijn rijbewijs inleveren en kreeg een rijontzegging van zeven uur. Binnenkort zal hij voor de rechter moeten verschijnen.

Verkeersongeval letsel

UTRECHT Zaterdagmorgen 23 september omstreeks één uur reed een 34-jarige bestuurder uit Bunnik met zijn auto over de Catharijnebaan in de richting van het Paardenveld. De man reed met hoge snelheid en zag te laat de voor het verkeerslicht wachtende auto`s.

Het gevolg was een aanrijding, waarbij de 34-jarige man uit Bunnik met zijn auto achter op een 29-jarige bestuurder uit Utrecht reed. Die op zijn beurt doorschoot op de auto van een 20-jarige man uit Maarssen.

Bij de veroorzaker van de aanrijding werd een hevig alcohollucht geconstateerd. Nadat de man was behandeld in het ziekenhuis werd hij aangehouden en overgebracht naar het bureau. Een bloedproef moet uitwijzen hoeveel alcohol de man op had. De andere bestuurders raakte licht gewond en konden naar huis.

Alle drie de voertuigen raakten totaal loss en moesten worden weggesleept.