Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 11.00 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 23-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 11.00 uur
Controles

BAARN/BUNSCHOTEN-SPAKENBURG/SOEST- Gisteren werden in het district Eemland Noord op verschillende plaatsen snelheids- en verkeerscontroles gehouden.

In Baarn werd op de Amsterdamsestraatweg (N221) gisteravond een snelheidscontrole gehouden voor het verkeer in beide richtingen. In totaal werden 2274 voertuigen op snelheid gemeten. Hier reden 29 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid betrof 111 km/u waar 80 km/u is toegestaan.
In Bunschoten-Spakenburg werd op de Groen van Prinsterersingel een verkeerscontrole gehouden tussen 15.30-16.30 uur. Hier kregen 2 bestuurders een bekeuring voor het niet dragen van de veiligheidsgordel.
In Soest werd tussen 11.15-12.00 uur een verkeerscontrole op de Koningsweg gehouden. Hier kregen 9 bestuurders een bekeuring voor het rijden zonder gordel. Eén bestuurder kreeg een boete voor het onnodig voeren van mistlicht.

Caravan in brand

SOESTERBERG Om nog onbekende reden is een geparkeerde caravan op de hoek Chr. Huygenslaan/Ant. V. Leeuwenhoecklaan in de brand gevlogen.

Een passant zag dat de voorzijde van de caravan brandde en waarschuwde de eigenaar. Deze had zijn caravan naast zijn schuur gestald. De caravan en de zijkant van de schuur raakten beschadigd door de brand.

Rijden onder invloed

BAARN/BUNSCHOTEN-SPAKENBURG/SOEST Vannacht werden drie automobilisten aangehouden op verdenking van het rijden onder invloed.

In Baarn belde een weggebruiker naar de politie dat hij achter een automobilist reed die de gehele weg zou nodig hebben. Op de Wakkerendijk werd de man - op aanwijzing van de medeweggebruiker aangehouden. Na een blaastest bleek de 52-jarige man uit Veeningen met 2,0 promille in zijn bloed te hebben gereden. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en de man mag zich voor de rechter gaan verantwoorden.

In Bunschoten-Spakenburg werd op de Kronkels een 37-jarige inwoner van Baarn in zijn personenauto aangehouden op verdenking van het rijden onder invloed van alcohol. Hij bleek met 1,1 promille in zijn bloed te hebben gereden.

In Soest werd op de Van Weedestraat een 54-jarige automobilist uit Hollandse Rading eveneens aangehouden op verdenking van het rijden onder invloed. Na een blaastest bleek de man met 1,4 promille in zijn bloed te hebben gereden. Bovendien bleek de APK van zijn auto vervallen en kon de man niet aantonen dat zijn auto was verzekerd. Hierop werd zijn rijbewijs en zijn auto ingevorderd en kreeg de man een dagvaarding om voor de rechter te verschijnen.