Politiebericht Utrecht: Eemland zuid, 12.00 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 23-09-2000

Politiebericht Utrecht: Eemland zuid, 12.00 uur
Auto`s in de brand

AMERSFOORT In de nacht van vrijdag op zaterdag werd op het Lieve Vrouwekerkhof een auto in de brand gestoken door onbekende vandalen. Ook op de Breestraat werden twee personenwagens aangestoken. Door passanten en de politie werden de brandende wagens geblust en de schade zoveel mogelijk beperkt.

Verkeerscontroles

AMERSFOORT/LEUSDEN In het district werden op verschillende plaatsen controles gehouden.
In Amersfoort werd gistermiddag op de Barchman Wuytierslaan een gordelcontrole gehouden. In totaal werden 23 bestuurders bekeurd voor het rijden zonder de verplichte veiligheidsgordel. In Leusden werd met het laserpistool op snelheid gecontroleerd op de Asschatterweg. In totaal werden 80 voertuigen gemeten. Hiervan reden 6 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid was 83 km/u waar 50 km/u maximaal is toegestaan.