Politiebericht Utrecht: Verdachte mishandeling aangehouden

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 24-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 15.35 uur
Verdachte mishandeling aangehouden

AMERSFOORT In de nacht van vrijdag 22 september op zaterdag 23 september is een 30-jarige Amersfoorter aangehouden op verdenking van het mishandelen van een 59-jarige plaatsgenoot om nog onbekende reden. Het slachtoffer werd bewusteloos en zwaar gewond op het Isseltseveld op straat aangetroffen door passanten. De man is per ambulance naar het UMC in Utrecht overgebracht. De politie heeft direct de omgeving afgezet en sporenonderzoek verricht. Ook werd een buurtonderzoek verricht en getuigen gehoord. Door de getuigen werd een signalement van de verdachte gegeven, die kort daarna in de directe omgeving kon worden aangehouden. De man is daarop meegenomen naar het bureau voor nader verhoor. De recherche heeft de zaak in onderzoek.

Aanrijding bromfietsers

HOOGLAND Gisteravond zijn twee brommerrijders op het fietspad naast de Sportlaan tegen elkaar op gereden. De 17-jarige brommerrijder uit Amersfoort nam vermoedelijk de bocht iets te ruim en raakte op de linkerhelft van het fietspad. Vervolgens ontstond een aanrijding met een 16-jarige brommerrijder uit Amersfoort. Beiden kwamen ten val. De andere brommerrijder (leeftijd onbekend) uit Amersfoort liep hierbij een beenbreuk op en moest naar ziekenhuis de Lichtenberg worden vervoerd voor behandeling.

Brandstichter aangehouden

AMERSFOORT In de nacht van zaterdag op zondag is een 23-jarige Amersfoorter aangehouden op verdenking van brandstichting. Op de Balboastraat was een vuilniszak naast een container aangestoken. Met behulp van een alerte getuige kon met het signalement de verdachte korte tijd later worden aangehouden en meegenomen naar het bureau voor nader verhoor.

Aanrijding letsel

AMERSFOORT Gisterochtend is een 39-jarige Amersfoorter op een motor gewond geraakt. De man op de motor zag plotseling een personenauto voor hem op de kruising Scheltussingel-Coninckstraat-Methorstraat oversteken. De motorrijder remde hard en viel op de grond. Hij liep hierbij letsel op aan zijn schouder. De 21-jarige bestuurder uit Amersfoort reed met zijn auto door. Met behulp van het kenteken werd de auto aangetroffen bij een parkeerstrook op de Van Brakelstraat. De auto werd door de politie weggesleept. Korte tijd later meldde de doorgereden bestuurder zich bij de politie. Hier werd hem uitgelegd dat het doorrijden bij een ongeval strafbaar is. Bovendien bleek dat de bestuurder niet in bezit was van een rijbewijs, zijn auto niet was verzekerd en de apk-keuring was verstreken. De bestuurder heeft van de politie een dagvaarding ontvangen om zich voor de rechter te verantwoorden.

Rijden onder invloed
AMERSFOORT De politie zag zondagmorgen 24 september een bestuurder op de Amsterdamseweg rijden met zijn mistlampen aan. Ook vertoonde de bestuurder vreemd rijgedrag door naar links en rechts over de weg te slingeren.

Nadat de bestuurder een stopteken had gekregen zette hij zij voertuig aan de kant van de weg. De politie rook direct een sterke alcohollucht en liet de 41-jarige bestuurder uit Amersfoort een blaastest doen. Uit de test bleek dat hij gedronken had. Op het bureau werd via de ademanalyse duidelijk dat de man uit Amersfoort 1,70 promille alcohol in zijn bloed had. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en hij kreeg een rijontzegging van acht uur. De rechter zal de straf voor de man gaan bepalen.