Politiebericht Brabant-Noord: Uden

Datum nieuwsfeit: 24-09-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 24-09-2000
Persbericht district De Leijgraaf

RAMKRAAK SUPERMARKT In een supermarkt aan de Schutsboomstraat te Schaijk is zaterdagochtend vroeg een ramkraak geweest. De beide schuifdeuren werden er uit gereden. Uit de zaak verdween voor ongeveer 13.000 gulden aan rookwaren.

RIJDEN ONDER INVLOED Een 28-jarige man uit Erp is zaterdagochtend vroeg betrapt op het rijden onder invloed. De man had al eerder die nacht een rijverbod gehad vanwege alcomobilisme. Op de rijksweg in Mariaheide werd hij echter weer rijdend in een auto aangetroffen. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het bureau.

MAN ONWEL IN AUTO Zaterdagochtend is een 71-jarige man uit Rotterdam al rijdend in zijn auto op de Bitswijk in Uden onwel geworden en ter plaatse overleden. De man reed met zijn auto over een vluchtheuvel, zijn auto kwam dwars op de weg tot stilstand. Omstanders haalden de man uit de auto, ambulancepersoneel gingen, tevergeefs, tot reanimatie over. De man verbleef op een camping in Uden.

INBRAAK IN KERK In de Mariakapel van de Heilig Hartkerk aan de Vondelstraat te Veghel is zaterdag ingebroken. Een van de offerblokken werd van een kaarsenstandaard losgezaagd en meegenomen, een andere standaard werd in zijn geheel, dus met offerblok, weggenomen. Het is onbekend hoeveel geld er in zat.

INBRAAK WONING In een huis aan de Gruunsel te Uden is vrijdagavond ingebroken. Er werd een tv en een pc gestolen. Men kwam binnen door het forceren van een keukenraam.

INBRAAK BEDRIJF, AUTO WEG In een autobedrijf aan de Zeelandsedijk te Volkel is vannacht ingebroken. Er werd onder andere geld, snoep, frisdrank en sigaretten uit de bedrijfsruimte gestolen. Ook werd er een auto weggenomen. Het gaat om een blauwe Mercedes C180 met het kenteken LH-TX-50.