Schaakvereniging Ordina verslaat ASA Tel Aviv

Datum nieuwsfeit: 24-09-2000

ORDINA NV

Schaakvereniging Ordina verslaat ASA Tel Aviv met 5 ½ tegen ½

De eerste speeldag op het Europees Kampioenschap voor clubteams in Sarajevo is voor SV Ordina bijzonder goed verlopen. Vaganian was al binnen twee uur gereed. De andere spelers deden er wat langer over. In de tijdnoodfase sloegen Vaganian en Tkachiev toe. Een half uur later waren de overige partijen ook beslist. Dat wil zeggen dat van der Wiel en van Wely ook het volle punt scoorden en alleen de op papier sterkste Ordina-speler Adams genoegen moest nemen met remise.

1. L. van Wely (wit)- B. Kantsler 1 - 0

2. M. Adams - L. Gofshtein ½

3. M. Gurevich - D. Zoler 1 - 0

4. V. Tkachiev - Y. Stisis 1 - 0

5. R. Vaganian - I. Bitanski 1 - 0

6. J. v.d. Wiel - M. Kobrin 1 - 0

Belangrijkste partijen:
SV Ordina - ASA Tel Aviv 5½ - ½
Alkaloid Skopje - St Petersburg ½ - 3½ (2 partijen nog bezig) Bosna Sarajevo - Infinity Pardubice 5½ - ½
Nancy - Pol. Plus GSM Warsaw 2 - 4
Danko Donbass - Rochade Eupen 3½ - 2½

Over het toernooi
De Nederlandse schaakclubkampioen Ordina uit Breda doet van 23 september tot en met 1 oktober mee aan de Europese schaakkampioenschappen voor clubteams. Ordina zal de titel van vorig jaar verdedigen. Het toernooi wordt gehouden in het plaatsje Nuem dat in Bosnië dicht bij Sarajevo ligt.

Dit jaar wordt volgens een geheel nieuwe opzet gespeeld, er wordt een zeven ronden durend toernooi volgens Zwitsers systeem gespeeld. Er dingen in totaal circa 35 teams uit geheel Europa (inclusief Israël) mee naar de titel.

Het team van Ordina zal bestaan uit grootmeesters M. Adams, M. Gurevich, J. Timman,V. Tkachiev, R. Vaganian, L. van Wely en J. van der Wiel. Als teamleider zal voorzitter Henk Verstappen optreden.

Verdere informatie over het toernooi is te vinden op de website van het evenement: www.eurocup2000-bosna.com. Op www.ordina.nl wordt dagelijks verslag gedaan van de verrichtingen van schaakvereniging Ordina.

Mededeling voor de media: om in contact te treden met het team van SV Ordina kunt u bellen met Ronald Florisson
Mobiel 06 250 54 634
Werk 030 298.4.101