Polyurethaan-koelbox voor transport van levensmiddelen

Bayer AG Benelux

Polyurethaan-koelbox voor transport van levensmiddelen

2000-0533

Brussel/Mijdrecht - "Vers op tafel". Om deze toezegging van de levensmiddelenindustrie te kunnen waarborgen, heeft de Italiaanse onderneming Monetti S.p.A., Racconigi de nieuwe koelbox Maillon® uit polyurethaan (PUR) ontwikkeld. Het PUR-systeem Deltapol 55603/AK en Deltanat ISL van de firma Deltapur S.p.A., Mussolente helpt de levensmiddelenbranche en de horeca om aan de strenge normen van de koelketen te voldoen.

Het transport van licht bederfelijke levensmiddelen en diepvriesgoederen uit de koelhuizen via koelauto's tot in de koel- en diepvrieskasten vormt tegenwoordig geen probleem meer. Echter de afstand tussen de leverancier en bijvoorbeeld de koelkasten van restaurants wel. Een oplossing hiervoor is de ATP-gecertificeerde koelbox. Deze dicht het gat in de koelketen.

De isoleerwaarde is mogelijk dankzij polyurethaan, dat door zijn isolerende eigenschappen, het geringe gewicht en zijn combinatiemogelijkheid met andere materialen zeer geschikt is voor deze toepassing.

IJs- of koelelementen waarborgen het veilige transport van de te koelen levensmiddelen. De hersluitbare 85 cm lange, 45 cm brede en 39 cm hoge kunststofbox met 68 liter inhoud past in de kofferbak van iedere auto. In de supermarkt past zij op een boodschappenwagentje en is net als een koffer op wieltjes te verplaatsen. Wanneer zij met levensmiddelen gevuld is, kan de 10,5 kg lichte polyurethaan-box in de auto worden gestapeld, zodat de ruimte optimaal gebruikt kan worden.

Deze box houdt de levensmiddelen 4 uur koel, ruim voldoende voor het transport. Op de plaats van bestemming kunnen de levensmiddelen rechtstreeks in de koel- of diepvrieskast worden overgebracht zonder onderbreking van de koelketen. De box is zeer gemakkelijk schoon te maken.

Brussel/Mijdrecht, 25 september 2000

(2000-0533)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bayer s.a.-n.v. te Brussel, Public Relations, Tel. 02/535 64 17 of Bayer B.V. te Mijdrecht, Public Relations, Tel. 0297-280 426.

Ook zonder bloemen kleurrijke bloemperken
Polyurethaan-koelbox voor transport van levensmiddelen De radio voor Robinson Crusoe
Makrolon daar zit muziek in
Nieuwe, gemakkelijk vloeiende typenserie bij Apec HT DVD-laboratorium voor klanten ingericht in Leverkusen Luxueus dineren