Tessag biedt op certificaten aandelen Smit Transformatoren

Datum nieuwsfeit: 25-09-2000

Dit is een gezamenlijk PERSBERICHT van Smit Transformatoren N.V. en TESSAG (embargo tot maandag 25 september 2000, voor beurs)

TESSAG DOET OPENBAAR BOD OP ALLE CERTIFICATEN VAN AANDELEN SMIT TRANSFORMATOREN

Smit Transformatoren N.V., Nijmegen (Nederland) en TESSAG Technische Systeme & Services AG, Frankfurt (Duitsland) maken, onder verwijzing naar hun Persberichten van 2 augustus en 31 augustus 2000, gezamenlijk het volgende bekend.

TESSAG Technische Systeme & Services Aktiengesellschaft ('TESSAG') doet, via haar dochtermaatschappij TESSAG Nederland B.V., een openbaar bod (het 'Bod') op alle uitgegeven en uitstaande certificaten van aandelen van Smit Transformatoren N.V. (de 'Certificaten') onder de voorwaarden zoals vermeld in het biedingsbericht gedateerd 25 september 2000 (het 'Biedingsbericht'). Houders van Certificaten die het Bod aanvaarden, zullen bij gestanddoening van het Bod EUR 9 in contanten ontvangen per aangemeld en geleverd Certificaat. De grootste aandeelhouder van SMIT, ABN AMRO Holding N.V., die 58,97% van de uitstaande (certificaten van) aandelen bezit, heeft het voornemen haar (certificaten van) aandelen aan te bieden als het openbare bod wordt uitgebracht.

De raad van commissarissen en de directie van Smit Transformatoren N.V. ondersteunen het Bod. De gemotiveerde standpuntbepaling en aanbeveling van de raad van commissarissen en de directie van Smit Transformatoren N.V. met betrekking tot het Bod zijn opgenomen in het Biedingsbericht. Conform artikel 9 van het SER*besluit Fusiegedragsregels zal op dinsdag 10 oktober 2000, om 11.00 uur, een buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders worden gehouden. Naast de bespreking van het Bod komt in deze vergadering aan de orde een wijziging van de statuten ter schrapping van de 1% regeling en het voornemen van de raad van commissarissen om twee nieuwe commissarissen te benoemen. Het bestuur van de Stichting Administratiekantoor Aandelen Smit Transformatoren heeft voorts een vergadering bijeengeroepen van houders van Certificaten die gehouden zal worden op 10 oktober om 10.00 uur. In deze vergadering zal eveneens het Bod worden besproken alsmede het standpunt en de voorgenomen acties, inclusief een wijziging van de administratievoorwaarden van de Stichting en haar bestuur. Beide vergaderingen zullen plaatsvinden ten kantore van Smit Transformatoren, Groenestraat 336, Nijmegen.

Directie en Raad van Commissarissen van Smit Transformatoren N.V. bevelen de aandeelhouders en certificaathouders ten zeerste aan om in te gaan op het bod dat TESSAG heeft uitgebracht, aangezien het Bod in het belang is van de vennootschap en van alle bij de vennootschap betrokkenen. De aanmeldingstermijn voor het bod eindigt op woensdag 25 oktober 2000. Het Biedingsbericht inzake het Bod van TESSAG is met ingang van 26 september 2000 beschikbaar.

Nijmegen/Frankfurt, 25 september 2000

Smit Transformatoren N.V. TESSAG Technische Systeme & Services Aktiengesellschaft

Voor nadere informatie:
Smit Transformatoren N.V. TESSAG AG