Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

MetrixLab trekt ervaren onderzoekstop aan

Datum nieuwsfeit: 25-09-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
PERSBERICHT

METRIXLAB TREKT ERVAREN ONDERZOEKSTOP AAN

Rotterdam, 22 september - Fred Schipper, voormalig directielid NFO Trendbox, en Gerton Poot, voormalig onderzoeksdirecteur NFO Trendbox geven per september leiding aan het
onderzoeksteam van MetrixLab. Internet Intelligence Provider MetrixLab haalt met Schipper en Poot veel marktonderzoek ervaring en kennis in huis.

Fred Schipper heeft inmiddels een zeer succesvolle carrière als marktonderzoeker opgebouwd. Alvorens hij de stap maakte naar MetrixLab, was Schipper werkzaam als directielid van NFO Trendbox. Daar heeft hij een vooraanstaande plek verworven binnen de marktonderzoek wereld als specialist in onderzoek op nieuwe media en Internet. Schipper zal, in de hoedanigheid van Chief Research Officer, leiding geven aan MetrixLab, de onderzoekstak verder versterken en de Internationale ambities van MetrixLab vormgeven.

"Online onderzoek is een zeer belangrijke aanvulling op de huidige mogelijkheden, MetrixLab zal zich op dit gebied blijven profileren als partij die het voortouw neemt in de verdere ontwikkeling van webvriendelijke, effectieve, onderzoekstechnisch geavanceerde en verantwoorde methodieken." Aldus Fred Schipper.

Gerton Poot, eveneens een zeer ervaren marktonderzoeker zal inhoudelijk leiding geven aan het onderzoeksteam en deze verder uitbouwen als Research Director. In zijn twaalfjarige carrière heeft Poot zich gespecialiseerd in lifestyle- en
positioneringsonderzoek op internationale schaal. Deze kennis sluit volgens MetrixLab naadloos aan bij de behoeften van klanten naar internationaal onderzoek op het Internet, gericht op specifieke lifestyle- of interessesegmenten.

MetrixLab

Internet Intelligence Provider MetrixLab biedt gedetailleerde informatie over de behoeftes, het gedrag en de beleving van een gebruiker op het Internet. De Metrixlab portfolio is interessant voor iedere onderneming die behoefte heeft aan informatie over effectiviteit van webinspanningen en de beoordeling er van. Zij biedt e-businesses, consultants en marktonderzoekbureaus een ultiem kenniswapen op het gebied van website effectiviteit, online-advertising, potentiële partnerships en concurrentie. Hiertoe maakt MetrixLab gebruik van de OpinionBar. Deze unieke panel software - geïnstalleerd bij meer dan 10.000 Nederlanders - kan gebruikers op iedere website volgen in hun gedrag en interviewen over hun beleving.

MetrixLab, gevestigd in Rotterdam, is opgericht in 1999. Zij verricht haar werkzaamheden conform de richtlijnen van ESOMAR, de Europese vereniging van marktonderzoekinstellingen en respecteert de Europese privacy wetgeving.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Lucas Schröder, Marketing Director MetrixLab.
Telefoon +31 (0)10 2827468. Email (L.Schroder@MetrixLab.com) www.metrixlab.com/company/press.asp?release_id=9


Drs. F. Schipper
Chief Research Officer MetrixLab
(F.Schipper@MetrixLab.com)

Fred Schipper (1965) studeerde Russisch en Bedrijfseconomie in Amsterdam en trad in 1987 in dienst van het instituut voor Telefonisch Marktonderzoek te Amsterdam. In 1991 volgde een overstap naar het IBT als projectleider. IBT legt zich primair toe op profielonderzoek en haalbaarheidsanalyses rond beurzen en tentoonstellingen. Tot september 2000 was hij werkzaam bij bureau NFO Trendbox als directielid. Daar heeft hij zich gespecialiseerd in international customer retention, positionerings- en imago onderzoek. Ook het onderzoek rond nieuwe media, met internet als belangrijkste exponent, viel onder zijn verantwoordelijkheden. Fred Schipper zal, in de hoedanigheid van Chief Research Officer, leiding geven aan MetrixLab, de onderzoekstak verder versterken en de Internationale ambities van MetrixLab vormgeven.

Als toonaangevend persoon op zijn vakgebied geeft Fred Schipper regelmatig lezingen op diverse Europese Conferenties. Daarnaast publiceert Fred Schipper regelmatig in toonaangevende vakbladen


A.G. Poot
Research Director MetrixLab
(G.Poot@MetrixLab.com)

Gerton Poot (1965) heeft Internationaal Management gestudeerd aan de H.E.A.O. in Amsterdam. In 1988 trad hij in dienst van Interview te Amsterdam als assistent projectleider. Vervolgens maakte Gerton Poot in 1990 de overstap naar NFO Trendbox als projectleider. Bij NFO Trendbox specialiseerde hij zich in lifestyle- en positioneringonderzoek. Hier ontwikkelde hij onder andere het onderzoek "Life & Living" dat uitgevoerd is in 21 Europese landen, 8 Aziatische landen, de Verenigde Staten en Zuid Amerika. Gerton Poot was werkzaam bij NFO Trendbox als onderzoeksdirecteur tot september 2000. In zijn huidige functie van Research Director zal Gerton Poot inhoudelijk leiding geven aan het onderzoeksteam en deze verder uitbouwen.

Als specialist op zijn vakgebied geeft Gerton Poot regelmatig lezingen op diverse Congressen. Daarnaast is hij regelmatig spreker op gastcolleges op het gebied van Marketing, Communicatie en Marktonderzoek.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie