Vitaminstore.nl meldt omzetstijging

Datum nieuwsfeit: 25-09-2000

Amsterdam, 25 september 2000

Forse omzetstijging Vitaminstore.nl

Begin juni lanceerde The Vitamin Store, een groeiende Nederlandse winkelketen op het gebied van vitamines en voedingssupplementen, de website vitaminstore.nl . Mede door de synergie tussen de fysieke winkels en de online shop (bricks and clicks) en de toenemende vraag naar vitamines en voedingssupplementen is de omzet van vitaminstore.nl tot nu toe iedere maand met ruim 150 procent gestegen.

Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 26 klanten die in de winkel een product koopt een herhalingsaankoop doet bij de gelijknamige webshop. Van alle aankopen via vitaminstore.nl wordt 55 procent betaald met creditcard, terwijl het landelijk gemiddelde op 30 procent ligt (bron: Forrester Technographics). Deze constatering getuigt van een groot vertrouwen in vitaminstore.nl.

Vitaminstore.nl heeft producten van verschillende leveranciers in het assortiment, zoals Source Naturals, Orthica, Mega Sports Nutrition en het exclusieve merk Solgar. Alle producten voldoen aan het Vitaminstore-keurmerk.

Naast productverkoop kunnen bezoekers op www.vitaminstore.nl ook terecht voor deskundig advies van Alain Vermeulen en Olympisch roeier Pepijn Aardewijn die in Sydney de lichte dubbel twee heeft geroeid. Vermeulen is inspanningsfysioloog en orthomoleculair adviseur. Vooral het preventief gebruik van supplementen ter voorkoming van ziektes heeft zijn bijzondere aandacht. Aardewijn is een kenner op het gebied van sport- en voedingssupplementen.

Informatie voor de pers:

- Doornvogel.com is verantwoordelijk voor concept, strategie en marketing van www.vitaminstore.nl

- The Vitamin Store is een groeiende winkelketen met vestigingen in Noord- en Zuid Holland.

Voor meer informatie over Vitaminstore.nl kunt u contact opnemen met: Alain Vermeulen
(Alain@vitaminstore.nl)