Dode bij verkeersongeval in Zevenhuizen

Politiebericht Groningen: Zevenhuizen 25-09-2000 Dode bij verkeersongeval
Maandag 25 september 2000

Auto te water

Bij een verkeersongeval aan de Oudewijk in Zevenhuizen is de afgelopen nacht een 22-jarige man uit Drachten om het leven gekomen. De man bestuurde een personenauto waarmee hij in de richting van De Wilp reed. Hij is bij het nemen van een bocht vermoedelijk de macht over het stuur verloren en in de linker wegberm geraakt. De auto is daarbij over de kop geslagen en op het dak in het water terechtgekomen. De auto werd vanmorgen vroeg door een passerende automobilist in het kanaal aangetroffen. Die waarschuwde via een buurtbewoner de hulpdiensten. In de auto werd het stoffelijk overschot van het slachtoffer aangetroffen. Politieonderzoek heeft uitgewezen dat het ongeval vermoedelijk al vroeg in de nacht is gebeurd. De auto is door een bergingsbedrijf uit het water getakeld en afgevoerd.

Inlichtingen: afdeling communicatie, 0 50 - 5 995 010