Nieuwe actuele internetsite over voedselveiligheid

Datum nieuwsfeit: 25-09-2000

Breda, 25 september 2000

Nieuwe actuele internetsite over voedselveiligheid

Klik 'www.voedselveiligheid.nl' en je treft al het dagelijks nieuws over voedsel-veiligheid samengebracht op één internetsite. Deze overzichtelijke internetpagina is dé actuele informatiebron over voedselveiligheid voor de levensmiddelenbranche. Behalve dagelijkse nieuwsberichten biedt de site objectieve inhoudelijke informatie over onder meer wetgeving, kwaliteitszorg en certificering en interessante adressenbestanden.

De website is bedoeld als centraal informatiepunt over (on)veilig voedsel voor alle bedrijven in de levensmiddelenbranche. Maar ook voor aanverwante of toeleverende sectoren als handel, productie, verwerking, transport, distributie, teelt, opslag, winkels, catering en horeca. In al deze sectoren heeft voedselveiligheid hoge prioriteit. De wettelijke HACCP-verplichting speelt hierbij een belangrijke rol, maar ook het feit dat bedrijven steeds eenvoudiger aansprakelijk kunnen worden gesteld voor geleverde voedingswaren of ingrediënten van onveilige kwaliteit.

HACCP

Dagelijks zijn er nieuwe berichten over salmonella, giftige stoffen, BSE, genetische manipulatie, kwaliteitsproblemen en ga zo maar door. Er bestaat veel onduidelijkheid op dit terrein. Waar kan men terecht met problemen en vragen? De nieuwe internet-site 'www.voedselveiligheid.nl' kan hier uitkomst bieden. Wil een bedrijf bijvoorbeeld aan de slag met een voedselveiligheidssysteem als HACCP, dan hoeft het slechts een vragenlijst in te vullen. En binnen enkele dagen heeft de organisatie gratis advies op maat.

Voedselveiligheid BV is verantwoordelijk voor de exploitatie van de site.

Noot voor redacties